El Grup Godó cedeix a Canal Català el senyal que transmetrà uns continguts "políticament incorrectes" i copiarà els formats d'Intereconomía però dirigits a l'independentisme català. La cadena de l'italià Nicola Pedrazzoli es reestructura i abandona vuit senyals de televisió local
El polèmic canal Intereconomía tindrà la seva contrapart catalanista. L'empresari italià Nicola Pedrazzoli ha adquirit el senyal de 105TV, fins ara en mans del Grup Godó, per crear el primer canal de televisió "obertament catalanista" i "políticament incorrecte". El propietari de la xarxa de televisions locals Canal Català abandonarà, gairebé amb total seguretat, vuit de les 14 emissores per reforçar els recursos en la seva nova operadora amb difusió en tota Catalunya.
L'empresa conservarà els senyals rendibles: Barcelona, Sabadell, Granollers, Tarragona, Lleida i Girona. La resta seran retornades al Consell de l'Audiovisual de Catalunya, CAC, i redistribuirà el personal per donar cobertura al nou canal, amb imatge renovada, que copiarà els continguts que han fet reeixit a Intereconomía.
"Tindrem dos programes equivalents a les apostes més fortes d'Intereconomía. 'En defensa pròpia' serà un espai semblat a 'El Gato al agua' però amb un debat molt catalanista i independentista i 'La Ronda' que manté un estil similar al de 'Punto Pelota' però amb comentaristes i seguidors del FC Barcelona", explica Pedrazzoli.
10 milions per al començament
El nou senyal està condicionat a l'aprovació final del CAC. Si reben una autorització ràpida, el canal estaria preparat per iniciar operacions en un mes. L'empresa calcula que haurà d'ampliar la plantilla entre set i 10 persones més per cobrir els 60 treballadors necessaris i té prevista una inversió d'uns 10 milions d'euros durant el primer any.
L'empresari que controla bona part de les televisions locals a Catalunya considera que fins ara ni TV3 ni la televisió privada del Grup Godó, 8TV, han copat el públic català nacionalista i independentista. "No hi ha mercat publicitari per competir amb altres canals, però sempre hi ha espai per a un producte nou", assegura.
El Grup Godó ha confirmat el traspàs però va declinar fer públic la quantitat de l'operació.
El nou canal, que abordarà majoritàriament temes polítics i econòmics, recorrerà per primera vegada a productores externes per aconseguir uns continguts variats. La companyia aspira a captar el 1% de l'audiència en el primer any d'emissions.