Suscríbase Seguir @EconoDigital en Twitter Seguir Economia Digital en Facebook
Notícia Estesa (content)
Notícia Estesa (content)
Abertis prepara la retirada ordenada d'Alemany
Francisco Reynés assumirà totes les funcions executives en la propera junta d'accionistes mentre que l'actual president pot recalar en la fundació del grup d'autopistes i infraestructures
Per Xavier Salvador
Enviar Imprimir Llegir més tard Enviar correcció
A+   A-
4 Comentaris
16/02/2012 19:59
Salvador Alemany, president d'Abertis, perdrà protagonisme a partir de la propera junta d'accionistes de la companyia d'autopistes i infraestructures. El seu relleu serà Francisco Reynés, actual conseller delegat del grup, en virtut de la voluntat consensuada dels principals socis de l'empresa. La junta tindrà lloc el proper 27 de març. Tres dies després venç el contracte d'Alemany amb Abertis.

Tot i que encara no està resolt el futur professional d'Alemany, una de les seves sortides més probables és ocupar-se de la presidència de la Fundació Abertis, càrrec que deixarà l'advocat Miquel Roca. Una altra possibilitat és que mantingui la presidència d'Abertis però amb unes funcions que també quedaran limitades a una presència testimonial, segons ha pogut saber Economia Digital de fonts del consell d'administració.

En qualsevol cas, Alemany conservarà la presidència de Saba, la filial d'aparcaments de La Caixa.

Càrrec honorífic

En el cas que els principals accionistes d'Abertis (on La Caixa continua amb el control del 28,47%) decideixin mantenir a Alemany en la presidència, el càrrec tindrà un caràcter gairebé honorífic, testimonial. De fet, una de les raons dels canvis en la companyia és evidenciar i visualitzar que tot el control executiu queda en mans de Reynés.

Dins de la companyia i a l'entorn d'interessos més immediat d'Abertis fa mesos que s'especula amb quin seria el nou organigrama de poder del grup d'infraestructures. De fet, els accionistes de referència del grup han retirat progressivament la confiança al fins ara president, encara que sense que aquesta circumstància transcendís.

Defensa del president

Això no ha impedit que davant l'opinió pública i els accionistes es mantingués una actitud monolítica i de defensa tancada del president. Ara bé, en clau interna, Alemany i Reynés han estat disputant-se l'espai de protagonisme, notorietat i capacitat executiva durant els últims mesos, segons ha pogut corroborar Economia Digital.

En els últims temps, Reynés ha assumit de manera progressiva totes les tasques executives, així com les decisions estratègiques, amb l'exprés suport dels accionistes de referència. La incorporació d'Alemany a la direcció del grup d'experts econòmics que assessora al Govern de la Generalitat (Carec) i les especulacions amb el seu nomenament com a possible alt càrrec de l'executiu de CiU són part de les raons per les quals els propietaris de l'empresa consideren que la col·laboració amb la companyia havia de liquidar-se.

Mantindrà els seus col·laboradors


En cap cas el seu lloc es cobrirà amb cap executiu o empresari aliè a la companyia. És possible fins i tot que, malgrat la reducció de funcions, Alemany mantingui el despatx i l'equip de col·laboradors --entre els quals destaca Antoni Brunet, responsable de relacions institucionals i secretari de la Carec--, com una concessió dels accionistes al paper desenvolupat per l'actual president en la consolidació i expansió del grup d'infraestructures durant els últims anys. Això suposaria també una renegociació del contracte que l'uneix amb el grup i que venç a finals de març.
4 Comentaris
Comentaris
* Camps obligatoris
Notícia Estesa (content)
Notícia Estesa (content)
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Les 5.000 principals empreses de Catalunya
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
EN XARXES
EN XARXES
EN XARXES
EN XARXES
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250
Publicitat 300x250