El Corte Inglés obrirà multimarques de luxe a Barcelona

stop

GRANS MAGATZEMS

14 de febrero de 2012 (00:00 CET)

El Corte Inglés obrirà un nou espai focalitzat a la dona d'elevat poder adquisitiu al centre comercial L'Illa Diagonal de Barcelona. La nova tenda se situarà a les actuals instal·lacions de Sfera, també de la seva propietat.

L'empresa espanyola ha decidit albergar una petita ciutat de corners (l'estratègia habitual de la cadena de grans magatzems) de marques de moda casual i de luxe, bàsicament per a dones benestants.

Els coneguts magatzems van comprar els antics espais de la firma anglesa Mark & Spencer situats a Les Rambles i L'Illa Diagonal (aquest últim amb algunes clàusules contractuals per part del centre comercial) al 2002 per convertir-los en l'ensenya Sfera.

Aquest últim canvi d'estratègia va començar a Barcelona amb el canvi del local de Les Rambles. La mudança de rètols de L'Illa Diagonal conclou la transformació de la penúltima tenda Sfera. Actualment, la cadena de grans magatzems posseeix a Barcelona amb una única tenda d'aquesta marca, situada al centre comercial Diagonal Mar.

Moda femenina

L'establiment compta amb dues plantes repartides en 2.000 metres quadrats, dels quals 1.800 estaran destinats a la moda femenina i la resta, masculina.

La gran novetat és la cartellera de marques que el grup presidit per Isidoro Álvarez ha fitxat per ocupar l'espai, marques de gamma alta que fins ara El Corte Inglés no comercialitzava. Entre algunes d'elles, estaran Zadig &Voltaire (firma que obre el seu primer i únic espai a la cobejada milla d'or barcelonina); Hoss Intropia; l'adorada per les catalanes Maje; Manoush o la línia Love de Moschino.

El Corte Inglés va llançar al mercat Sfera per competir amb grups com Inditex o H&M, que lluita per una tipologia de consumidor amb menys recursos. No obstant això, l'ensenya ha estat reestructurada durant els últims anys. La cadena va tancar l'exercici del 2010 amb pèrdues de 2,8 milions d'euros. Aquestes xifres van suposar, no obstant això, una reducció del 83% dels nombres vermells registrats al 2009. A la fi de l'exercici de 2010, la companyia comptava amb 74 establiments entre Espanya i Portugal, que li van reportar una xifra de negoci de 198 milions d'euros, el 3,2% més que un any abans.
Suscribir a boletines

Al suscribirte confirmas nuestra política de privacidad