Actualizado
Ricard Cabedo (Mercadona) s’uneix a la junta directiva d’Asedas en plena reestructuració de la companyia.
Al seu costat, també s'hi sumen Diego Maus Lizariturry, director general del Grup IFA, i Ramón Bosch Illa, CEO d'Ahorramas.
L’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoserveis i Supermercats (Asedas) ha incorporat a tres nous membres a la seua junta directiva, entre ells Ricard Cabedo Serna, director general de Relacions Empresarials de Mercadona. Junt amb ell, també s’incorporen Diego Maus Lizariturry, director general del Grup IFA, i Ramón Bosch Illa, CEO d’Ahorramas.
El director general d’Asedas, Ignacio García-Magarzo, ha destacat la rellevància d’estos nomenaments, assenyalant que es tracta de “tres grans professionals que comparteixen un tret comú: creuen en el treball compartit en benefici del sector i coneixen molt bé la nostra associació des de fa molt de temps”. La seua incorporació reforça la labor d’Asedas en la representació i defensa dels interessos del sector de la distribució alimentària a Espanya.
Mercadona continua amb la seua reestructuració interna
L’entrada de Ricard Cabedo en la junta d’Asedas es produeix en un moment clau per a Mercadona, que continua endavant amb un ambiciós procés de reestructuració interna sota la direcció del seu president, Juan Roig. La companyia ha decidit fusionar les seues dues àrees de compres en una sola direcció general, un moviment que suposa un gir estratègic en el seu model de gestió.
Fins ara, l’activitat de compres i prescripció de proveïdors estava dividida en dues grans direccions. D’una banda, la de Compres i Prescripció Secs, liderada per Paco Espert. D’altra banda, la de Compres de Mar, Fruita, Verdura, Forn i Llest per a Menjar, encapçalada per Rafa Berrocal.
Amb la nova reorganització, totes les compres de Mercadona es concentraran en un únic departament sota la direcció de Paco Espert, qui passa a liderar la nova Direcció General de Compres i Prescripció. Este canvi significa una centralització total de les compres de productes frescos i envasats, en línia amb l’evolució estratègica iniciada per Mercadona en 2018, quan va decidir abandonar la seua política de grans interproveïdors per a apostar per una xarxa més àmplia i diversificada de proveïdors especialistes.
Com a conseqüència d’esta reestructuració, Rafa Berrocal deixa la companyia després de 18 anys. La seua eixida s’afegeix a la d’altres alts càrrecs històrics de Mercadona en els últims mesos, com Elena Tejedor, qui fins a principis d’any ocupava la direcció general de Relacions Externes.
Juan Roig passa la “motoserra”
Des de finals de 2022, Mercadona ha dut a terme un ajust significatiu en el seu comitè de direcció, reduint el nombre de direccions generals de catorze a només sis. Este canvi respon a la necessitat d’adaptar la seua estructura a la seua nova estratègia de proveïdors, passant de 115 grans interproveïdors a més de 3.000 especialistes en diferents productes.
Actualment, el comitè de direcció de Mercadona està compost per José Jordá, director general de Botigues, Recursos Humans i Prescripcions de Perecederos; David Cid, director general de Logística; Pilar Sanz, directora general d’Obres i Expansió; Patricia Tobía, directora general d’Informàtica; Héctor Hernández, director general Financer, de Relacions Externes i Legat; i Paco Espert, director general de Compres i Prescripció.