CONTENIDO PATROCINADO

DIGI: impuls a l’ocupació i la connectivitat a la Comunitat Valenciana

La companyia es posiciona com un dels motors de la digitalització i el desenvolupament econòmic en la regió.

El sector de les telecomunicacions a la Comunitat Valenciana viu un moment d’ expansió i transformació, amb DIGI com un dels principals protagonistes. La teleco que gaudeix d’una posició reforçada en el mercat entén que la fórmula passa per la integració de la cadena de valor, assumint directament l’execució de les activitats directament relacionades amb el procés productiu, i la inversió en infraestructures pròpies.

A més, DIGI esgrimeix com a propòsit del seu projecte la democratització de l’accés a internet, perquè tot el món puga estar connectat. Oferir facilitats per a això és indispensable. És necessari que, estar connectat a internet, en condicions de qualitat, no supose un obstacle per al client, almenys, no per no comptar amb una oferta competitiva.

En els últims cinc anys, la companyia ha experimentat un creixement notable en el territori, tant en generació d’ocupació com en desplegament d’infraestructures tecnològiques, consolidant-se com un actor clau en la digitalització regional.

Expansió sostinguda

DIGI ha quadruplicat la seua plantilla a la província de València en l’últim lustre, superant actualment els 440 empleats.

En el conjunt de la Comunitat Valenciana, el número de treballadors s’ha multiplicat per vuit des de 2020, arribant als 880 empleats. En el que va de 2025, la plantilla ha crescut un 15,3% en tota la comunitat i un 15,5% a la província de València, xifres que reflecteixen la solidesa del projecte i la seua capacitat per generar ocupació.

A nivell nacional, DIGI ha superat els 9.500 empleats i preveu arribar als 10.000 a finals d’any, la qual cosa la situa com el segon operador del sector en número de treballadors.

DIGI

Aquesta creació d’ ocupació es basa en un model de negoci que aposta per la integració de tota la cadena de valor, realitzant totes les activitats operatives del negoci amb personal propi. Això permet que l’operador, puga tenir un control de la qualitat del servei d’extrem a extrem, és a dir des de la venda fins a la instal·lació i manteniment del servei, assegurant-se a més una eficiència operativa que es trasllada a la competitivitat de la seua oferta de serveis.

Aquesta estructura permet a DIGI crear valor a través d’una oferta d’ocupació estable, amb oportunitats de desenvolupament professional i retribucions competitives, a més de garantir un major control sobre la qualitat del servei. El compromís amb l’ocupació pròpia és un dels trets diferenciadors de la companyia

Actualment, DIGI manté obertes 71 vacants a la Comunitat Valenciana, en un context en què la demanda de professionals qualificats en el sector teleco segueix creixent.

Resposta a la demanda laboral

La escassetat de perfils formats en el sector de les telecomunicacions és un dels principals reptes per al creixement de la companyia. Per afrontar-lo, DIGI ha posat en marxa iniciatives com DIGI Academy i el Pla Mentor, programes de formació teòrica i pràctica, remunerats i amb contracte, que preparen a futurs comercials, tècnics, instal·ladors i promotors.

Aquestes iniciatives no solament faciliten la inserció laboral, sinó que també contribueixen a la professionalització del sector i a la retenció de talent local.

Desplegament de fibra òptica

En l’àmbit tecnològic, ha consolidat la seua xarxa de fibra SMART com la més ràpida d’Espanya, segons el rànquing d’Ookla, mantenint aquest lideratge des de 2021.

La companyia ha estat pionera en la comercialització de fibra de 10 Gbps (XGSPON), ja disponible en totes les províncies de la Comunitat Valenciana i en el 93% de la seua xarxa nacional de FTTH.

Actualment, la cobertura a la regió arriba a més d’1,8 milions de llars, la qual cosa suposa una penetració del 55%.

Aquest desplegament massiu d’infraestructura permet als usuaris accedir a serveis de connectivitat d’alta velocitat i fiabilitat, factors cada vegada més demandats pels usuaris en un entorn completament digitalitzat.

DIGI compta amb més de 9 milions de clients a nivell nacional, dels quals més de 770.000 són usuaris de serveis mòbils i més de 270.000 de fibra a la Comunitat Valenciana.

La companyia identifica a la regió un gran potencial de creixement, per la qual cosa continua invertint en l’expansió de la seua xarxa i en el llançament de nous serveis.