El Port de València aspira a crear 30.000 llocs de treball i canalitzar el 45% de l’import-export en 2035

L'objectiu és que el 17% del tràfic utilitze el ferrocarril front al 8% actual

Mar Chao, presidenta de la Autoridad Portuaria de Valencia.

Mar Chao, presidenta de la Autoridad Portuaria de Valencia.

Mar Chao, presidenta del Port de València, ha presentat el pla estratègic per als ports de València, Sagunt i Gandia on planteja la creació de 30.000 llocs de treball i aconseguir una quota del 45% en el tràfic d’importació i exportació a Espanya per a 2035. Actualment, l’impacte de l’APV en l’ocupació és de 50.000 treballadors, per la qual cosa es aspira a arribar a 80.000 mentre que la quota en el tràfic d’importació i exportació se situa en el 40%.

La tercera dada ambiciosa que planteja com a objectiu el pla estratègic és que el transport per ferrocarril passe del 8% que significa actualment fins al 17% dins de 10 anys.

Mar Chao ha assegurat durant la presentació del Pla Estratègic Valenciaport 2035 que “és molt més que un document tècnic: és una fulla de ruta col·lectiva. Un document que neix del diàleg, de l’anàlisi rigorós i del compromís de tots els actors que formem Valenciaport”.

Mar Chao ha assegurat: “Volem ser el motor d’una economia sòlida i responsable. Volem créixer amb solvència i lideratge en l’economia global que ja ens envolta, de la qual formem part com a quelcom consubstancial per a un port de referència, com ho és Valenciaport. Per això, aquest model de port al que aspirem, com a estratègia, no sols millora la competitivitat; també generarà valor social i respecte ambiental. En definitiva, sostenibilitat econòmica i ambiental per a garantir el servei a les empreses i les persones”.

Tal com han explicat des de l’APV, un dels grans objectius del Pla Estratègic 2035 és “optimitzar les infraestructures portuàries i logístiques per a adaptar-se a les noves necessitats del comerç. Per a això, s’impulsaran projectes clau com la nova Terminal Nord, el desenvolupament d’accés ferroviaris als ports de València i Sagunt, i el ple desenvolupament d’àrees logístiques estratègiques com la ZAL o Font de Sant Lluís”.

Al respecte, han incidit en què “aquesta millora integral de la connectivitat -tant per ferrocarril com per carretera– permetrà oferir un servei més àgil, eficient i compromès amb la descarbonització del transport”.

La descarbonització, la resiliència i la lluita contra el canvi climàtic són pilars centrals del pla. Valenciaport es compromet amb el seu Pla Net Zero Emissions, mitjançant l’ús d’energies renovables, el subministrament elèctric a vaixells (OPS), combustibles alternatius i eines de compensació ambiental.

A més, es promou la creació de corredors verds, l’adaptació climàtica de l’entorn portuari i l’impuls de projectes vinculats al Vall de l’Hidrogen en Sagunt. Tot això amb l’objectiu de consolidar un model de port verd, competitiu i alineat amb els ODS de Nacions Unides.

El Pla reconeix el valor del capital humà i la innovació com a factors clau del futur de Valenciaport. Es promou un ecosistema d’innovació oberta, el desenvolupament d’un bessó digital del port, la digitalització completa de processos i la transformació tecnològica dels sistemes de gestió. A més a més, es contempla la millora de la integració port-ciutat a València, Sagunt i Gandia, la generació d’espais d’ús ciutadà i el foment de l’ocupació inclusiva, la igualtat i la formació dual.

Per a aconseguir els referits objectius, el document presentat avui s’han fixat 20 projectes estratègics amb més de 150 iniciatives concretes. Els projectes s’enquadren en 5 pilars estratègics; el primer dels quals suma aquelles actuacions que es consideren com a dinamitzadores del sistema (optimització de les infraestructures, la cerca de sinergies amb els principals clients, configuració d’oferta sostenible per a passatgers i accions concretes per a Sagunt i Gandia).

El segon bloc està dirigit a accions ambientals, com el Pla Net Zero Emissions i la gestió de riscos, resiliència i adaptació davant el canvi climàtic. A aquestos els seguiria l’objectiu de lideratge que persegueix Valenciaport en matèria d’innovació i digitalització; el port com a generador de qualitat i d’espais i vincles ciutadans a València, Sagunt i Gandia… i com a cinquè objectiu, la voluntat de Valenciaport de ser referent de bona gestió i d’autosuficiència econòmica, com a garantia per a servir a l’interès general.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada