Rover, el grup que recupera «en temps rècord» l’alta velocitat destruïda per la DANA.

Trabajos de Rover para recuperar la alta velocidad Valencia-Madrid tras el paso de la DANA (Imagen: Rover Grupo)

Treballs de Rover per a recuperar l’alta velocitat València-Madrid després del pas de la DANA (Imatge: Rover Grupo)

La multinacional Rover Grupo està treballant a marxes forçades junt a Adif per a recuperar “en temps rècord” les vies d’alta velocitat entre València i Madrid destrossades per la DANA que va colpejar gran part de la província de la capital valenciana el passat 29 d’octubre.

El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, va explicar només dos dies després del pas del temporal que reprendre el servei d’alta velocitat no serà possible fins a les següents dues o tres setmanes i va assenyalar aquesta franja temporal com a duració mínima aproximada dels treballs de reposició que s’havien de realitzar, sempre que no es trobaren danys més seriosos.

No obstant això, el treball de la constructora, junt al dels operaris de l’entitat pública Adif, ha aconseguit recuperar aquestes vies “en temps rècord” i aquest mateix dilluns eixien a la venda els primers bitllets perquè els passatgers puguen tornar a viatjar en alta velocitat entre València i Madrid.

Treballs de Rover per a recuperar l'alta velocitat València-Madrid després del pas de la DANA (Imatge: Rover Grupo)
Treballs de Rover per a recuperar l’alta velocitat València-Madrid després del pas de la DANA (Imatge: Rover Grupo)

Rover, un grup constructor diversificat amb presència en quatre continents, ha indicat que els destrossos de la DANA van ocasionar importants danys en 300 metres de via a cel obert i 350 metres de via en el túnel de Chiva (València), una de les localitats més afectades.

En aquesta zona, els operaris estan procedint a retirar fora dels túnels la via en parelles (76 unitats) de 12 ml i en el túnel s’ha desmuntat la via en barres de 90 ml i les travesses.

A més, s’ha executat una plataforma nova utilitzant 2500 tm de Zahorra i 2500 tones de subbalast; s’ha estès el llit de gruixut; s’ha realitzat el muntatge de tota la via; s’ha abocat del balast amb tolves per al posterior bateig (6800 m3); s’ha canviat tot el carril i s’ha posat barra llarga (900 ml); s’han fet 36 soldadures aluminotèrmiques i, finalment, amb algunes de les màquines que té Rover Rail s’ha batejat, estabilitzat i perfilat la via per a deixar-la en la seua posició final.

Treballs de Rover per a recuperar l'alta velocitat València-Madrid després del pas de la DANA (Imatge: Rover Grupo)
Treballs de Rover per a recuperar l’alta velocitat València-Madrid després del pas de la DANA (Imatge: Rover Grupo)

Tot això “s’està realitzant en temps rècord, posant tots els mitjans necessaris”, han destacat des de la multinacional, que també han explicat que l’equip de Rover, junt al d’Adif, “han estat treballant en les labors d’emergència de neteja i reconstrucció de la línia d’alta velocitat en el túnel de Chiva, seriosament afectat per la DANA“.

“La seua entrega i determinació estan fent possible la recuperació d’una infraestructura clau, amb l’objectiu de repondre la connexió d’alta velocitat a València quant abans”, han posat de relleu.

Treballs de Rover per a recuperar l'alta velocitat València-Madrid després del pas de la DANA (Imatge: Rover Grupo)
Treballs de Rover per a recuperar l’alta velocitat València-Madrid després del pas de la DANA (Imatge: Rover Grupo)

“El nostre agraïment més profund a tots els equips que, amb valor i compromís, estan treballant sense descans en les zones colpejades per la DANA. I reiterem tot el nostre suport i solidaritat als qui han sofert les conseqüències d’aquesta catàstrofe”, han conclòs.

Posada a la venda dels primers bitllets

I és que, fruit de tot aquest treball, Renfe ha tornat aquest dilluns a posar a la venda, a partir de les 14.00 hores, els bitllets d’alta velocitat dels seus serveis a València per a viatjar a partir del dijous, després que aquesta línia haja estat tallada 16 dies pels danys produïts en la infraestructura per la DANA.

Així ho ha anunciat el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, que ha recordat que el servei es reprendrà amb normalitat i en el seu servei habitual.

La posada en servei de la línia a partir del pròxim dijous, 14 de novembre, també suposarà la tornada de Ouigo i Iryo en els seus horaris habituals.

Els equips d’Adif i del Ministeri han estat treballant aquestes dues últimes setmanes en torns de 24 hores i sense interrupció (excepte per causes climatològiques) per a arreglar els 1,2 quilòmetres de vies que van desaparèixer per les pluges del passat 29 d’octubre, principalment en els túnels de Chiva i Torrent.

Almenys 11.400 persones s’han vist afectades cada dia per la interrupció del servei en Renfe, als quals se sumen altres 5.700 passatgers diaris d’Iryo i 4.000 de Ouigo, per la qual cosa en aquests 14 dies prop de 340.000 places no s’han pogut posar en circulació, sense comptar els seients addicionals que es posen els caps de setmana i festius.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp