Paula Llobet, en el fòrum ValencIA d’Economia Digital: «Volem evolucionar cap al citivers, on els ciutadans són els millors sensors»

Bernat García, director d'Economia Digital, repassa l'impacte de la IA en els mitjans de comunicació.

La concejala de Innovación, Turismo y Captación de Inversiones en el Ayuntamiento de Valencia, Paula Llobet, en la jornada ValencIA organizada por Economía Digital.

La concejala de Innovación, Turismo y Captación de Inversiones en el Ayuntamiento de Valencia, Paula Llobet, en la jornada ValencIA organizada por Economía Digital.

La regidora d’Innovació, Turisme i Captació d’Inversions a l’Ajuntament de València, Paula Llobet, ha assegurat que el consistori vol que la ciutat “evolucione des del metavers cap al citivers, on els ciutadans de València són els millors sensors, ja que són els que poden dir-nos per on anem i què cal prioritzar”.

“València lidera la primera infraestructura digital de la Comissió Europea de metavers i citivers. Es vol tenir un bessó digital de tota Europa. La ciutat lidera un consorci europeu de més de 15 països“, ha dit Llobet durant la seua intervenció en la obertura del fòrum ValencIA, organitzat pel Grup Economia Digital aquest dijous a Les Naus.

Amb la col·laboració de Telefónica i l’Ajuntament de València, la jornada que ha congregat la visió institucional, amb l’obertura de la regidora d’Innovació, Turisme i Captació d’Inversions a l’Ajuntament de València i la clausura de Enrique Gandia, cap de servei d’Innovació i Govern de la Dada a la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) de la Generalitat Valenciana.

Després de l’obertura de Llobet, Bernat García, director d’Economia Digital, ha situat el debat de la jornada sobre la preocupació que tenen les empreses d’extreure utilitat en l’ús de la IA. A continuació, Vicente Botti Navarro, director de Vrain, de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha realitzat una ponència sobre els avenços en Intel·ligència Artificial i projecció futura.

La jornada ha servit per a conéixer alguns aspectes com la forma en la que les empreses i organitzacions participants apliquen la IA en els seus processos i en el seu dia a dia, com s’implementa en el sector de l’automoció, com canvia la forma de liderar equips i avaluar el
rendiment o si és la intel·ligència artificial ja realment un factor diferencial competitiu.

El supernode d’IA del sud d’Europa

Llobet ha destacat que l’Ajuntament de València desenvolupa “projectes d’innovació per a enfrontar els reptes als que ens enfrontem com a ciutat cada dia”. Ha explicat també que estan “desenvolupant el supernode d’IA del sud d’Europa“, en el qual de la mà de les empreses estan creant “l’ecosistema per a crear casos d’ús que puguen millorar els serveis públics i també perquè les empreses vagin desenvolupant solucions que les empreses puguen portar al mercat i fer negoci”.

La regidora d'Innovació, Turisme i Captació d'Inversions a l'Ajuntament de València, Paula Llobet, en la jornada ValencIA organitzada per Economia Digital.
La regidora d’Innovació, Turisme i Captació d’Inversions a l’Ajuntament de València, Paula Llobet, en la jornada ValencIA organitzada per Economia Digital.

A més ha apuntat que donen suport a les empreses de València “perquè puguen treballar en nous mercats, en hubs d’innovació en altres països, com a Medellín, un dels hubs més potents de Llatinoamèrica“. “També treballem perquè empreses llatinoamericanes puguen entrar en el mercat europeu a través de València. Donem suport a les empreses que vulguen invertir en la ciutat. Demanem a aquests hubs innovadors -Tallin, Singapur…- que ens porten solucions que els hagen funcionat i aplicar-les directament”, ha desenvolupat.

“Des de l’Ajuntament, -ha continuat Llobet- veiem la IA com una responsabilitat i també com un repte. Ens preocupa també la part de l’ètica. Estem intentant evolucionar de la smart city de referència que ha sigut València des de 2013 cap als bessons digitals per a veure l’impacte que poden tindre les mesures tecnològiques abans d’implantar-les”.

També ha posat com a exemple la posada en marxa d’un sandbox en el qual es transforma tota la ciutat “en un laboratori urbà per a poder aplicar qualsevol mesura nova” i, davant el repte del turisme, ha explicat que l’Ajuntament treballa amb els guies turístics mitjançant mapes de calor per a “poder anar desviant els fluxos de persones cap a altres zones que també tenen molt interés” des de zones amb molta pressió.

“Som el hub de referència del Mediterrani. La IA és un dels àmbits en els quals treballem i qualsevol projecte en aquest camp pot optar a ajudes de fins a 100.000 euros a fons perdut“, ha posat de relleu per a concloure.

La IA en un mitjà de comunicació

Per la seua part, Bernat García ha recordat que el de ValencIA és el segon fòrum que el Grup Economia Digital organitza en la ciutat aquest any, “però no l’últim”, ha afegit. “Esperem que siga el primer de molts i anar sumant més i més veus. Estem molt contents amb el suport empresarial i institucional”, ha celebrat.

També ha explicat la “relació especial” que Economia Digital, com a mitjà de comunicació, té amb la IA. “Com qualsevol relació, amb moltes alegries i moltes penes”, ha comentat.

Bernat García, director d'Economia Digital, en la jornada ValencIA.
Bernat García, director d’Economia Digital, en la jornada ValencIA.

“Nosaltres veiem IA per tot arreu. Els nostres lectors ja són digitals, hi ha molts bots de Google o Microsoft per als que ja treballem i els hem de cuidar com als lectors de carn i os. Treballem també cada vegada més per als algoritmes de Google i de xarxes socials. Utilitzem la IA per a contextualitzar les nostres informacions. Quan veus operacions com la de Nvidia i OpenAI, són tan grans que van a afectar a tots els sectors, inclosos els mitjans de comunicació”, ha desenvolupat.

El director d’Economia Digital ha conclòs la seua intervenció amb un desig de futur: “Esperem poder triomfar amb la IA en el nostre cas d’ús, que és el dels mitjans de comunicació“.

La Comunitat Valenciana, “terreny fèrtil per a la IA”

Per la seua banda, el cap de servei d’Innovació i Govern de la Dada a la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) de la Generalitat Valenciana ha assenyalat que l’Administració valenciana “fa públics els algorismes que tenen una incidència sobre els ciutadans”.

“És una forma de transparència per la que el ciutadà pot saber tot sobre si ha intervingut un algoritme o una IA en un procés que l’afecta”, ha explicat.

Enrique Gandia, Cap Servei d'Innovació i Govern de la Dada a la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) de la Generalitat Valenciana, en la jornada ValencIA organitzada per Economia Digital.
Enrique Gandia, Cap Servei d’Innovació i Govern de la Dada a la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) de la Generalitat Valenciana, en la jornada ValencIA organitzada per Economia Digital.

En tot cas, ha posat en valor que la Comunitat Valenciana “és un terreny fèrtil per a la IA” i que “cada vegada aposta més per la digitalització”. “Estem en un moment històric i la Comunitat Valenciana té l’oportunitat de situar-se a l’avantguarda. Podem liderar una transformació que faça més competitives a les nostres empreses i faça viure millor als nostres ciutadans. La innovació ha de tenir accent humà i valencià”, ha conclòs.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada