L’Institut Valencià de Finances eleva un 155% la finançació social i supera els 78 milions.

El 'president' de la Generalitat, Carlos Mazón, considera que les dades evidencien un "gir social" per a respaldar la finançació de les entitats que atenen als col·lectius més vulnerables, la qual cosa ha permés "triplicar" l'import de les operacions realitzades.

(Foto de ARCHIVO) El presidente de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ofrece una rueda de prensa durante la XXVII Conferencia de Presidentes, en el Palacio de la Magdalena, a 13 de diciembre de 2024, en Santander, Cantabria (España). La conferencia se celebra tras más de dos años sin convocarse, en una cita en la que el foco está puesto en la financiación autonómica en Cataluña, aunque el orden del día también incluye vivienda, migración y sanidad. C. Ortiz / Europa Press 13 DICIEMBRE 2024;CONFERENCIA;PRESIDENTES;CCAA;COMUNIDADES AUTÓNOMAS 13/12/2024

El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón. Foto: C. Ortiz / Europa Press.

L’Institut Valencià de Finances (IVF) ha concedit préstecs de caràcter social per valor de 78,4 milions d’euros al llarg de l’any passat, una quantitat que suposa un increment del 155%, si es pren com a referència l’import de les operacions realitzades en eixe mateix àmbit l’any anterior.

Així ho ha donat a conéixer el president de la Generalitat, Carlos Mazón, que ha assegurat que les dades evidencien un “gir social” per a respaldar la finançació de les entitats que atenen als col·lectius més vulnerables, la qual cosa ha permés “triplicar” l’import de les operacions realitzades per l’IVF.

En este context, el cap del Consell ha posat de relleu “les avantatges significatives per a la finançació de les entitats socials, tant en les millores en les condicions aplicades a estos préstecs com en la tramitació d’estes operacions”.

A través de la línia dirigida a centres d’atenció social a persones amb discapacitat o diversitat funcional, centres de cura de persones majors dependents o aquells els beneficiaris dels quals són el sector de la infància, adolescència, dones víctimes de violència de gènere o persones en risc d’exclusió social, s’ha efectuat un centenar d’operacions amb un import de prop de 68 milions d’euros.

Novetats

Una de les novetats d’enguany és el llançament de la Línia IVF Labora enfocada a proporcionar liquiditat a centres, entitats de formació i autònoms acreditats per l’entitat que duguen a terme accions formatives per a proporcionar una millor qualificació professional o estimular la inserció laboral.

A través d’esta línia de finançament, ha donat a conéixer el president de la Generalitat Valenciana, s’han realitzat en el transcurs d’este exercici una cinquantena d’actuacions per prop de 11 milions d’euros.

Una altra de les novetats de l’any passat ha sigut la introducció de la possibilitat d’anticipar drets de crèdit a favor d’entitats sense ànim de lucre que es devenguen per accions concertades derivades de concerts o contractes ja vençuts.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Tienda de Mercadona

Mercadona roça màxims amb un 27% de quota i marca distància davant de Lidl i Aldi.

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp