Charter (Consum) obri 25 supermercats durant el primer semestre de l’any, el 71% dels previstos per a tot el 2025.
L'objectiu establit per Charter per a este exercici era obrir 35 establiments distribuïts entre Catalunya (18), Comunitat Valenciana (9), Castella-la Manxa (3), Andalusia (4) i Regió de Múrcia (1).

Un supermercado Charter. Foto: Charter
Charter, la franquícia de Consum, ha obert 25 nous supermercats en el primer semestre del seu exercici 2025, xifra que representa el 71% del total previst per a tot l’any. Catalunya i la Comunitat Valenciana han concentrat 21 de les obertures, segons ha informat la cooperativa en un comunicat.
L’objectiu establit per Charter per a aquest exercici era obrir 35 establiments distribuïts entre Catalunya (18), Comunitat Valenciana (9), Castella-la Manxa (3), Andalusia (4) i Regió de Múrcia (1).
En concret, a Catalunya s’han obert 11 botigues fins a l’agost, repartides 10 en la província de Barcelona (Hospitalet de Llobregat, Mataró, tres a Badalona, Torelló, Barcelona capital, El Prat de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat i Manresa) i una a El Vendrell, en la província de Tarragona.
A la Comunitat Valenciana, Charter ha inaugurat un total de 10 botigues, de les quals set estan a la província de València (Port de Sagunt, Torrent, València capital, Navarrés, Canet d’en Berenguer, Alginet i Mislata) i tres a la província de Alacant (Benidorm, El Campello i Muro d’Alcoi).
A Andalusia, s’han obert tres Charter: dos a la província d’Almeria (Mojácar i en la ciutat d’Almeria) i l’altre a Castellar (Jaén). També s’ha inaugurat un nou Charter a Lorca (Regió de Múrcia).
La franquícia Charter es consolida com una bona alternativa de negoci i autoocupació. Actualment, el 76% de les botigues les administren persones que ja tenen botiga i decideixen continuar invertint en noves obertures.
A mitjans de juliol, Charter va arribar a les 500 botigues, que es troben repartides a la Comunitat Valenciana (220), Catalunya (168), Castella-la Manxa (66), Andalusia (18), Regió de Múrcia (21) i Aragó (7) i continuaran en expansió durant els pròxims mesos.
Objectiu de Charter per a 2025
L’objectiu de la franquícia Charter per a aquest exercici és seguir creixent i que Consum augmente les vendes majoristes a la seua franquícia un 8%, fins a superar els 846,23 milions d’euros. Una de les fortaleses de Charter és la proximitat i l’amplia gamma de productes, la qual cosa ajuda a realitzar una compra completa per part dels clients.
Actualment, Charter representa el 16,6% de la facturació de Consum, per la qual cosa és una línia de negoci complementària a les botigues pròpies Consum.