Consum lidera els supermercats en el malbaratament alimentari al donar 5.385 tones d’aliments.

El 77% dels aliments donats són productes frescos (fruita, verdura, carn, xarcuteria, peix i pa), i la resta compren principalment aliments refrigerats.

Una tienda de Consum

Consum ha reduït el malbaratament alimentari un 7% més que en 2024, donant 5.385 tones d’aliments a col·lectius vulnerables entre febrer i agost de 2025, gràcies a l’ampliació del seu Programa Profit i en el marc de la 8a Setmana contra el Malbaratament Alimentari impulsada per AECOC

Impacte del Programa Profit

El Programa Profit de Consum ha permés donar aliments valorats en 17,7 milions d’euros, un 7% més que l’any anterior, evitant que 1.900 tones de CO2 foren emeses a l’atmosfera si aquests productes hagueren acabat com a residus. 

El 77% dels aliments donats són productes frescos (fruita, verdura, carn, xarcuteria, peix i pa), i la resta compren aliments refrigerats (14%), articles d’alimentació i drogueria (8,5%) i productes de bazar (0,5%).

Imatge d’un supermercat Consum

La donació diària d’aliments, aptes per al consum però retirats de la venda, es realitza gràcies a una xarxa de més de 1.400 voluntaris i entitats socials, que distribueixen aquests productes a 85.000 persones a l’any

El programa també fomenta el consum responsable i minimitza l’impacte ambiental, integrant mesures de reducció de la petjada de carboni i suport comunitari.

Compromís social i mediambiental

Consum ha implementat diverses iniciatives dins del seu pla de prevenció de malbaratament alimentari: fomenta la venda a granel i en mostrador per adaptar la quantitat a les necessitats dels clients, ofereix descomptes especials en productes en liquidació, innova en formats per a millorar la conservació dels aliments i difon receptes i idees per a aprofitar millor la despensa.

En l’exercici 2024, Consum va donar 8.950,2 tones d’aliments per valor de 27,9 milions d’euros, evitant que 3.301,4 tones de CO2 foren emeses a l’atmosfera. 

La cooperativa ha reduït la seua petjada de carboni un 81,1% des de 2015 i va ser la primera empresa de distribució alimentària en obtindre el segell Reduzco del Ministeri per a la Transició Ecològica.

A més, Consum destaca per ser l’única empresa de distribució amb el Certificat d’Empresa Familiarment Responsable (Efr) i manté una xarxa de 977 supermercats (propis i franquiciats Charter), amb presència a Catalunya, Comunitat Valenciana, Múrcia, Castella-La Manxa, Andalusia i Aragó.

Perfil financer i expansió responsable

En 2024, Consum va assolir una facturació de 4.707,3 milions d’euros, un 7,3% més que l’any anterior, i va aconseguir un benefici de 108,7 milions d’euros, creixent un 7,5%. El seu model cooperatiu integra més de 4,9 milions de socis-client i dóna ocupació a 21.869 treballadors, consolidant-se com la major cooperativa d’Espanya en el sector de distribució alimentària.

La participació activa en la 8a Setmana contra el Malbaratament Alimentari, del 22 al 29 de setembre de 2025, inclou accions de sensibilització tant en botigues com en xarxes socials, amb missatges sobre la necessitat d’un consum responsable i consells per a l’aprofitament dels aliments.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada