David Prieto (Telefónica Tech), en el fòrum d’Economia Digital: «L’IA va a crear nous models de negoci, com ho va fer internet»
Prieto defensa posar en valor ser "tecnooptimistes" enfront dels "tecnopesimistes" i "tecnocenizos" i tindre capacitat per a adaptar-se.

David Prieto, gerente de Identidad y Seguridad IA de Telefónica Tech, en la jornada ValencIA, organizada por Economía Digital.
David Prieto, gestor d’Identitat i Seguretat IA de Telefònica Tech, ha assegurat que “la IA crearà nous models de negoci“. “Hem de centrar-nos amb la IA en allò que serem diferents. Internet va donar lloc a nous escenaris de negoci com l’e-commerce. Ací hem de pensar com l’adaptarem als models de negoci. Cal pensar què fan bé aquestes tecnologies, que nosaltres no podem fer millor i hem de començar a pensar quines altres coses farem”, ha reflexionat.
Així ho ha manifestat el gestor d’Identitat i Seguretat IA de Telefònica Tech en una jornada organitzada per el Grup Economia Digital a Las Naves de València, que s’ha convertit en punt de trobada de l’empresa amb la intel·ligència artificial. Amb ponències, taules rodones i debat, l’objectiu del fòrum ha sigut conéixer el marc en el qual es mou la Intel·ligència Artificial.
Amb la col·laboració de Telefònica i l’Ajuntament de València, la jornada que ha congregat la visió institucional, amb la obertura de la regidora d’Innovació, Turisme i Captació d’Inversions a l’Ajuntament de València, Paula Llobet, i ha comptat amb la clausura de Enrique Gandia, cap de servei d’Innovació i Govern de la Dada en la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) de la Generalitat Valenciana.
Després de l’obertura de Llobet, Bernat García, director d’Economia Digital, ha situat el debat de la jornada sobre la preocupació que tenen les empreses per extreure utilitat en l’ús de la IA. A continuació, Vicente Botti Navarro, director de Vrain, de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha realitzat una ponència sobre els avanços en Intel·ligència Artificial i projecció futura.
La jornada ha servit per conéixer alguns aspectes com la forma en la qual les empreses i organitzacions participants apliquen la IA en els seus processos i en el seu dia a dia, com s’implementa en el sector de l’automoció, com canvia la forma de liderar equips i avaluar el
rendiment o si ja és realment la intel·ligència artificial un factor diferencial competitiu.
L’adopció de la IA “encara no és massiva”
En una xerrada en el marc d’aquest fòrum ValencIA conduïda pel delegat d’Economia Digital a la Comunitat Valenciana, Julián Larraz, David Prieto ha afirmat que “l’adopció de la IA està sent paulatina, encara no és massiva”.
A més, ha explicat que “no cal adoptar la IA per adoptar-la, sinó que ha d’estar alineada amb l’objectiu de negoci de l’empresa“. “A més d’això, des de Telefònica veiem altres dos eixos, com són la seguretat i la governança, que han de ser clau”, ha afegit.
En aquesta línia, el gestor d’Identitat i Seguretat IA de Telefònica Tech ha manifestat que “els canvis de cicle tecnològics no són els mateixos en totes les empreses” però, ha continuat, “sí que cal entendre la tecnologia i veure com et pot ajudar a arribar més ràpid al teu objectiu de negoci”.
“Tecnooptimistes” front a “tecnopesimistes”
Preguntat per les qüestions que envolten a l’ús de la IA quant a seguretat i ètica, Prieto ha defensat posar en valor ser “tecnooptimistes” front als “tecnopesimistes” i “tecnocenizos”. “Com deia Darwin, no sobreviu el més fort sinó el que millor s’adapta, així que ens hem d’adaptar”, ha apuntat.