El Govern valencià tancarà «en breu» la compra de terrenys per a la planta fotovoltaica de PowerCo
El vicepresident segon, José Díez, confirma "varis mesos" de reunions amb els propietaris i evitarà recórrer a l’expropiació.
El president de la Generalitat Valenciana, Juanfran Pérez Llorca, visita les obres de la gigafactoria de PowerCo juntament amb el vicepresident segon i conseller de Presidència, José Díez, i el CEO i el CFO de la companyia, Andreas Rottmann i Javier Rivera.
El Govern valencià està assolint ja acords amb els propietaris dels terrenys que acolliran la futura planta fotovoltaica que subministrarà energia a la gigafactoria de bateries de PowerCo, la planta del grup Volkswagen a Sagunt.
“En breu es podran signar ja els acords d’adquisició”, ha confirmat el vicepresident segon i conseller de Presidència, José Díez, en la visita a les obres de la fàbrica, que començarà la seua producció al mes de setembre, en la qual ha acompanyat el president del Govern valencià, Juanfran Pérez Llorca, juntament amb el CEO i el CFO de la companyia, Andreas Rottmann i Javier Rivera, on ha assenyalat que a l’Àrea Logística d’aquesta població i a la urbanització de Parc Sagunt II “s’estan complint els terminis per a posar en marxa tot l’entorn necessari perquè la gigafactoria comence a produir les primeres cel·les de bateries”.
Díez ha confirmat que porten “diversos mesos mantenint diverses reunions amb els propietaris” dels terrenys de la futura planta solar que subministrarà energia renovable a PowerCo, així com “buscant la millor fórmula” perquè aquesta zona passe al domini de la Generalitat Valenciana.
“Estem assolint acords, la idea és per la via de l’acord, no acudir a la via expropiatòria i li puc dir que està tot en marxa, que funciona bé i que en breu es podran signar ja els acords d’adquisició“, ha confirmat el vicepresident segon i conseller de Presidència.
El Govern valencià està treballant ja en el desenvolupament d’una planta de producció solar que permetrà avançar en la generació d’energies renovables i contribuirà a reduir de manera significativa la petjada de carboni de la futura gigafactoria de PowerCo.
Un nou pol d’inversió i formació
Un dels pilars fonamentals de l’Àrea Logística de Sagunt és la plataforma intermodal a la qual es destinen uns 85 milions d’euros que, tal com ha traslladat el president, “permetrà consolidar un node clau per a la multimodalitat i reforçar la connexió marítima, ferroviària i logística a escala europea”.
Per a l’adquisició dels terrenys que formen l’Àrea Logística s’han destinat 125 milions d’euros als quals se sumen més de 74 milions per a obres no ordinàries, imprescindibles per la complexitat i envergadura de l’actuació.
Pérez Llorca ha indicat que una altra infraestructura estratègica és la nova estació depuradora d’aigües residuals, la construcció de la qual compta amb una inversió de 50 milions d’euros i que “no sols donarà servei al nou desenvolupament industrial, sinó que substituirà l’antiga depuradora que atenia l’àrea urbana del Port de Sagunt, millorant de forma notable la qualitat, capacitat i eficiència en la gestió de les aigües residuals”.
En paral·lel, s’estan destinant més de 107 milions d’euros a les obres ordinàries d’urbanització i a la construcció de parcel·les industrials, garantint que l’espai estiga plenament preparat per a la implantació de nous projectes empresarials”.
El president ha destacat que “Parc Sagunt compta amb un element diferencial com és el Battery Campus que té com a objectiu formar talent especialitzat i reforçar l’ecosistema industrial associat a les noves tecnologies de mobilitat”. Per a aquest projecte, la Generalitat està invertint més de 34,8 milions d’euros.