Juan Roig accelera l’expansió de Mercadona a Portugal: 1.500 milions per a proveïdors locals

La companyia preveu invertir 150 milions d’euros al país durant enguany i concloure 2026 amb 81 supermercats.

Mercadona

Logotip de Mercadona

Mercadona continua ampliant la seua presència a Portugal, l’únic mercat internacional on opera, amb dues noves obertures previstes per a setembre.

La companyia inaugurarà el dia 3 el seu primer supermercat al districte de Beja i, just una setmana després, el 10, s’estrenarà a Vila Real. L’expansió comercial avança acompanyada d’un creixent vincle amb la indústria agroalimentària portuguesa.

Juan Roig confia en els proveïdors locals per a Mercadona

trabajadores-Mercadona

La empresa dirigida per Juan Roig va comprar productes per valor d’1.500 milions d’euros a proveïdors del país durant 2025, una xifra que reflecteix la dimensió assolida per la seua cadena de subministrament portuguesa després de set anys d’activitat.

Entre les adquisicions realitzades l’exercici passat figuren 43.000 tones de tomaca, 22.500 tones de carn, 10.000 tones de kiwi, 3.200 tones de peix procedent de llotges i 22 milions de litres de llet.

Aquests productes es destinen tant als establiments portuguesos com a part de la xarxa comercial que la companyia manté a Espanya, segons les dades difoses per Mercadona.

Des del seu desembarcament a Portugal en 2019, les compres acumulades a proveïdors del país han arribat als 6.000 milions d’euros, posant de manifest les oportunitats comercials oferides a les empreses portugueses.

Nous districtes en el punt de mira i 150 milions d’inversió

Juan Roig. Mercadona.
Juan Roig. Mercadona.

Quant a les noves obertures, l’establiment de Beja estarà situat al parc comercial Beja Jardim i suposarà l’entrada de Mercadona en un nou districte de l’Alentejo, on ja disposa de presència a Évora. A més, l’obertura al districte de Vila Real, ubicada al carrer das Camélies, núm. 2, permetrà a la companyia estendre la seua implantació al nord del país.

Amb la inauguració d’ambdós supermercats, seran set les botigues obertes per la cadena a Portugal en el que va d’any. Abans d’arribar a Beja i Vila Real, l’empresa ha ampliat la seua xarxa amb establiments a Quinta do Lambert, a Lisboa; Viseu; Covilhã, el primer al districte de Castelo Branco; Abrunheira, a Sintra, i Alhos Vedros, al municipi de Moita. El calendari previst per a la resta de l’exercici inclou noves obertures a Amarante, Esposende i Maia, a més de l’arribada a l’Algarve amb supermercats a Portimão i Faro.

Mercadona preveu invertir 150 milions d’euros a Portugal durant aquest any i concloure 2026 amb 81 supermercats, davant dels 69 amb què va tancar 2025. El programa contempla dotze inauguracions i l’entrada en quatre nous districtes.

La cadena de supermercats va fregar els 2.100 milions d’euros de facturació al mercat portuguès durant l’exercici passat i va obtenir 26 milions de benefici net. A més, compta amb més de 7.000 empleats. La seua expansió està consolidant una estructura d’abastiment que integra proveïdors locals i connecta la producció agroalimentària portuguesa amb establiments situats a ambdós costats de la frontera.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp