Llorca, «optimista» sobre l’arribada de Geely a Ford, apunta a l’arribada de noves marques xineses: «Arribaran bones notícies»
El president valencià promet "bones notícies a curt-mig termini" sobre l'arribada de fàbriques d'altres marques xineses d'automòbils
El president de la Generalitat Valenciana, Juanfran Pérez Llorca, visita la gigafactoria de PowerCo.
El president del Govern valencià, Juanfran Pérez Llorca, s’ha mostrat “optimista” sobre l’arribada de l’empresa xinesa Geely -propietària o accionista principal de marques com la pròpia Geely, Polestar, Horse i Lynk & Co, entre altres- a València per a compartir la planta de fabricació de Ford a Almussafes. A més, ha promés “bones notícies a curt-mig termini” sobre l’arribada de fàbriques d’altres marques xineses d’automòbils.
El cap del Consell ha visitat les instal·lacions de l’empresa de Volkswagen, PowerCo Spain, a Sagunt, juntament amb el CEO i el CFO de la companyia, Andreas Rottmann i Javier Rivera, on ha assenyalat que a l’Àrea Logística d’aquesta població i a la urbanització de Parc Sagunt II “s’estan complint els terminis per a posar en marxa tot l’entorn necessari perquè la gigafactoria comence a produir les primeres cel·les de bateries”.
Llorca ha destacat que “aquesta comunitat ha tornat a ser atractiva per a la inversió” i que “hi ha en el món de l’automòbil, però també en altres sectors, interès per a instal·lar-se a la Comunitat Valenciana”. El president ha recordat el recent viatge de la consellera d’Indústria, Marián Cano, i el vicepresident segon i conseller de Presidència, José Díez, a la Xina i ha afirmat: “El que puc dir és que treballem perquè inversions tan potents com la de PowerCo arriben a la nostra terra”.
Preguntat en concret per l’arribada de Geely a la fàbrica de Ford Almussafes, ha assenyalat: “Jo sóc optimista, però en aquestes coses a mi m’agrada ser prudent. Depén de la inversió privada també i hauran de ser ells qui anuncien el que tinguen que anunciar quan arribe el seu moment”.
Davant la insistència dels periodistes per novetats sobre l’arribada de marques xineses a la Comunitat Valenciana, Llorca ha reiterat que acabaran arribant “bones notícies”.
“La Comunitat Valenciana és una realitat, és un territori molt atractiu per a inversions, i per descomptat que des de la Xina també es veu com un territori molt atractiu per a aquestes inversions. Possiblement els diria que ara mateix és el territori més interessant i concretament aquest punt en què ens trobem (Parc Sagunt). Dubte que a tota Espanya hi haja un nòdul logístic industrial amb les característiques i les capacitats d’aquesta ubicació amb l’aeroport, amb la ferroviària, amb una subestació nova, amb una depuradora nova per part de l’EPSAR, amb un centre de formació…”, ha exposat.
La Generalitat i Espais Econòmics estan realitzant una inversió de més de 600 milions d’euros per a consolidar Parc Sagunt com a referent industrial i logístic de l’arc mediterrani.
En qualsevol cas, sobre les companyies xineses i el seu desembarcament en terreny valencià, ha conclòs: “Estem en el bon camí i quan una cosa es fa bé i es planifica bé, vindran els resultats. Jo el que els puc transmetre és que estem en el bon camí per a poder tindre bones notícies a curt-mig termini“.
PowerCo, una realitat
Quant a la seua visita a la factoria de bateries de PowerCo, l’inici d’activitat de la qual està previst per a setembre d’enguany, ha assenyalat que “ja és una realitat que més de la meitat del projecte està en marxa” el que demostra que “quan es treballa amb coordinació i interès els projectes es desenvolupen correctament”.
Així mateix, ha indicat que la futura planta de bateries “generarà 3.000 llocs de treball directes i altres 30.000 indirectes”, consolidant així la zona com un pol d’innovació, ocupació i formació.