PLD Space invertirà 35 milions en el seu Complex de Llançament al Centre Espacial de la Guaiana

Les obres civils del Complex de Llançament de MIURA 5 es troben en la seua fase final, amb finalització prevista per a l’estiu.

Así será el Miura 5, el último cohete de PLD Space (Imagen: PLD Space)

Així serà el Miura 5, el darrer coet de PLD Space (Imatge: PLD Space)

PLD Space, empresa internacional de transport espacial amb seu a Elx, ha anunciat una inversió de 35 milions d’euros en el desenvolupament i desplegament del seu Complex de Llançament al Centre Espacial de la Guaiana (CSG) a Kourou (Guaiana Francesa) durant el període 2025-2026.

Aquesta inversió posiciona PLD Space com el primer operador privat a desplegar una inversió de capital d’aquesta magnitud a l’emplaçament d’ELM-Diamant, contribuint a la diversificació i enfortiment de l’històric port espacial europeu.

De la inversió total, 22 milions d’euros s’estan executant dins de l’ecosistema industrial francès, amb 13 milions assignats directament a més de 20 empreses amb seu a la Guaiana Francesa, incloent-hi un nombre significatiu de pimes.

Aplicant la metodologia oficial de multiplicadors de l’Insee per al sector espacial de la Guaiana Francesa, s’estima que la inversió generarà aproximadament 21 milions d’euros en valor afegit local i mantindrà entre 250 i 275 llocs de treball indirectes i induïts durant la fase de construcció, juntament amb la creació prevista de 35 llocs de treball directes vinculats a futures operacions de llançament recurrents.

El desenvolupament de la infraestructura de llançament de PLD Space al Centre Espacial de la Guaiana permetrà també que càrregues útils institucionals i comercials europees puguen ser llançades des de sòl europeu a bord d’un llançador europeu, reforçant l’autonomia estratègica d’Europa i el seu accés sobirà a l’espai.

“Aquesta inversió representa un punt d’inflexió important per a PLD Space i per a l’ecosistema emergent de llançament comercial a Europa. Desenvolupar la nostra pròpia infraestructura de llançament al Centre Espacial de la Guaiana reforça l’accés autònom d’Europa a l’espai, alhora que contribueix a la diversificació industrial del CSG. També reflecteix el nostre compromís a llarg termini amb la construcció de capacitats de llançament escalables, competitives i sobiranes des d’Europa”, ha afirmat Ezequiel Sánchez, president executiu de PLD Space.

Avançant en les capacitats de llançament d’Europa des del CSG

Les obres civils del complex de llançament orbital de Miura 5 es troben en la seua fase final, amb finalització prevista per a l’estiu de 2026. La integració paral·lela de la infraestructura de llançament a Espanya s’està completant amb èxit, i ja ha començat l’enviament dels elements a Kourou, cosa que permetrà el desenvolupament d’un complex de llançament plenament operatiu per al vehicle Miura 5 de PLD Space en col·laboració amb el CNES.

La companyia manté el calendari previst per al primer llançament de Miura 5 des del Centre Espacial de la Guaiana en 2026, fet que marca un punt clau en l’ecosistema europeu emergent de llançament comercial i reforça l’autonomia estratègica d’Europa en l’accés a l’espai, en línia amb les prioritats institucionals de França i l’Agència Espacial Europea per ampliar la base industrial del Centre Espacial de la Guaiana.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp