Mazón anuncia un pla de 840 milions d’euros fins a 2030 per a la xarxa de Ferrocarrils.

S'incorporaran 22 nous tramvies en Metrovalencia i Tram d'Alacant per a renovar la flota, ampliar la capacitat i millorar el servei, així com modernitzar les instal·lacions, infraestructures, senyalitzacions i equipaments tècnics.

Carlos Mazón, en la presentación del plan de infraestructuras hasta 2030

Carlos Mazón, en la presentación del plan de infraestructuras hasta 2030

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat un pla de 840 milions d’euros per a mantindre, modernitzar i ampliar la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat durant els pròxims cinc anys. El cap del Consell ha assenyalat que el Pla d’Actuacions de FGV 2026-2030 “representa un compromís ferm amb el futur de la mobilitat del transport metropolità a València i Alacant, que passa per un sistema modern que responga als reptes d’una societat dinàmica i en constant moviment”.

Així, ha indicat que aquest conjunt d’actuacions serviran per a “prestar un servei que responga amb qualitat, eficiència i sostenibilitat a la creixent demanda i les noves necessitats de mobilitat de la ciutadania”. Un pla que ha destacat com a “realista i ambiciós” per a una xarxa que, conjuntament amb el TRAM d’Alacant i Metrovalència ja desplega 291 quilòmetres de vies i que complisca una calendarització i inversió pressupostària”. En aquest sentit, ha manifestat que “una vegada més, la Generalitat pren la iniciativa assumint tot l’esforç inversor en solitari”.

El Pla d’Actuacions FGV 2026-2030 es divideix en sis eixos d’actuació que comencen per modernitzar les instal·lacions, infraestructures i equipaments tècnics de la xarxa que inclourà la renovació de túnels i passos a nivell; la senyalització i comunicacions en tramvia i trams en superfície de la xarxa de metro, l’actualització de les instal·lacions elèctriques i l’ampliació i millora dels tallers. Aquestes actuacions tindran un pressupost de 275 milions d’euros.

El segon eix consistirà en la finalització de les obres Dana que actualment estan en execució com la reparació de vies, oficines i tallers de València Sud, la nova estació intermodal de València Sud, el nou Punt de Comandament i la recuperació de totes les unitats afectades. Tot això comptarà amb una dotació de 50 milions d’euros.

La tercera part serà la adquisició de material mòbil amb la incorporació de 22 nous tramvies fabricats per Stadler Rail València dels quals 16 seran per a la província de València i 6 per a Alacant. A més es contempla la incorporació d’unitats de metro a partir de 2029 per a fer front a futures ampliacions. Per a això, es destinaran 185 milions d’euros.

El quart apartat estarà centrat en estacions, clients i accessibilitat i inclourà la renovació de les estacions subterrànies de les Línies 1 i 2 de Metrovalència i estacions en superfície, un nou Sistema d’Informació al viatger, noves plataformes d’accés als trens i els andanes accessibles per a persones de mobilitat reduïda i noves escales mecàniques i ascensors en les estacions de Metrovalència de Colón, Benimàmet i Les Carolines Fira. Aquestes actuacions estaran pressupostades en 90 milions.

Com a cinquè eix es millorarà les freqüències, dissenyant una nova oferta comercial basada en replantejar els trajectes de Línies 1,3 i 9 perquè siguen més curts, generant una major regularitat en el servei, la qual cosa facilitarà la recuperació de la normalitat i incrementarà la possibilitat de realitzar més viatges permetent augmentar l’oferta de places. A més s’establirà com a freqüència base 12 minuts en gran part de la xarxa en superfície.

Quant al TRAM d’Alacant, la incorporació de nous tramvies permetrà millorar el servei però a mitjà termini és necessari completar diferents actuacions entre les estacions d’Hospital Vila, Altea i Benidorm per a reforçar les actuals Línies 1 i 9.

La sisena part, que comptarà amb un pressupost de 240 milions d’euros, se centrarà en la planificació i ampliació de la xarxa de Metrovalència creant la nova connexió peatonal Alacant-Xàtiva, duplicant la via de la Línia 3 i posant en marxa les noves Línies 11 i 12. Quant al disseny i planificació de nous projectes es plantejarà els soterraments de Paterna i Burjassot-Godella, la connexió Empalme-Pont de Fusta, la millora de capacitat del túnel entre Alameda i Colón, la nova estació de Torrent i el projecte de la seua intermodal i la supressió dels passos a nivell del tram Torrent-Picassent.

Per al TRAM d’Alacant s’inclourà la nova Estació Central-Intermodal, la duplicació de via en la línia Hospital Vila-Benidorm, la tranviarització de Benidorm, l’ampliació de l’apeadero de Porta del Mar, la duplicació de via en L’Albir-Altea, l’electrificació Benidorm Intermodal-Garganes i el nou apeadero Jesús Pobre-Pedreguer. Quant al disseny i planificació de nous projectes es plantejarà la connexió Dénia-Gandia i l’expansió de la xarxa cap al sud d’Alacant.

El president de la Generalitat ha assenyalat que “aquest pla que avui presentem naix després d’un any que ha suposat el major desafiament de tota la nostra història per a recuperar, en temps rècord i a pulmó, el mapa de la mobilitat de les zones afectades per les riuades”.

En aquesta línia, ha destacat que “en huit mesos vam aconseguir que Metrovalència recuperara la normalitat i des del 27 de juny ja s’han realitzat més de dos milions de viatges entre València Sud i Castelló”.

Mazón ha manifestat que “continuem avançant en les obres de la zona dels tallers i el nou punt de comandament en altura de València Sud, i aquest és precisament un dels eixos del pla que avui presentem: finalitzar totes les actuacions de recuperació i millora de la infraestructura afectada per la riuada”.

Carlos Mazón ha fet una crida al Govern d’Espanya per a “col·laborar de forma legítima en projectes de planificació i finançament de les infraestructures de transport públic urbà metropolità”.

Així, ha manifestat que “aquest suport és fonamental per a materialitzar en termini totes les inversions, seguir transformant i ampliant les línies, incorporar tecnologies sostenibles per a reduir emissions de carboni i oferir tarifes ajustades per als usuaris”.

Comenta el artículo

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Blinker

Blinker factura un 12% més reduint un 6% la seua xarxa comercial.