Actualizado
Navieira Elcano, inmune á crise do transporte no Mar Rojo
Os roteiros marítimos da navieira propiedade do Grupo Nosa Terra 21 esquivan as tensións de Oriente Próximo que levaron a firmas como Maersk a desviar o seu itinerario para pasar polo Cabo de Boa Esperanza

El ‘Castillo de Villalba’, uno de los metaneros de la naviera Elcano
A crise do Mar Rojo pasa de longo por Navieira Elcano. A firma controlada polo Grupo Nosa Terra 21 (da familia Silveira) e participada por Abanca e Navieira Murueta logrou esquivar estas tensións en Oriente Próximo que levaron a diferentes compañías do sector para desviar os seus roteiros marítimos para cruzar polo Cabo de Boa Esperanza (Sudáfrica).
É o caso de Maersk. A navieira danesa, un xigante que factura máis de 75.000 millóns de euros ao ano, foi unha das primeiras do sector en anunciar un cesamento temporal dos seus roteiros polo Mar Rojo. Fíxoo despois de que un dos seus cargueiros sufrise un ataque por parte de milicias hutíes (grupo iemení con respaldo de Irán) ante a escalada de tensión pola guerra entre Israel e Palestina.
A Maersk seguíronlle outra vintena de empresas (primeiro aquelas que operan portacontedores e posteriormente outras que contan con metaneros e petroleiros). Con todo, esta crise que sacode ao sector e que ameaza cun encarecemento do prezo do transporte pasou de longo por unha Navieira Elcano, que ten a súa particular blindaxe ante este tipo de turbulencias en Oriente Medio.
Así opera Navieira Elcano
E é que ningún dos 22 que opera cobre roteiros polo Mar Rojo. A compañía ten exposición cos seus oito bulkcarriers aos países asiáticos que bañan as augas do Océano Pacífico, así como a Brasil ou Estados Unidos. Pola súa banda, os seus catro LNG carriers (metaneros) centran a súa presenza en Estados Unidos (puntos de carga) como nas regasificadoras situadas en España, así como no resto de Europa Occidental, onde descargan gas natural en estado líquido para a súa posterior conversión a estado gaseoso e envorcado á rede.
Navieira Elcano completa a actividade da súa frota cos seus tres tankers (buques cisterna), que operan en Arxentina, o norte de África e España, así como cos seus catro quimiqueros, centrados en roteiros en Sudamérica. Trátase dunha situación similar á dos seus tres LPG carrier (metaneros propulsados por diésel), que concentran o seu radio de operación en Brasil, un dos mercados predilectos para a navieira que foi fundada no ano 1942 baixo a batuta do Instituto Nacional de Industria (INI).
Nova etapa en Navieira Elcano
Desta forma, Navieira Elcano logra esquivar estas tensións en Oriente Medio que trastornaron os plans de boa parte das navieiras. A compañía afronta así o arranque dun 2024 marcado por ser o primeiro ano sen José Silveira. O histórico empresario nado en Estremadura pero afincado en Vigo faleceu aos 85 anos de idade o pasado mes de outubro.
Fundador de Remolcanosa e presidente de Navieira Elcano desde a súa adquisición en 1997, Silveira levou as rendas do Grupo Nosa Terra 21 a través do cal controlou o Hospital Povisa ata a súa venda a Ribeira Saúde e o grupo estadounidense Centene en 2019. O que fose vicepresidente da Cámara de Comercio de Vigo e Vigués Distinguido polo Concello olívico en 2017, exercía nos últimos meses como presidente de honra de Navieira Elcano despois de deixar a súa presidencia en mans da súa muller, Rosario Martín Alonso.
A compañía lograra saír de perdas en 2022, cando se anotou un beneficio neto por valor de 6,1 millóns de euros tras disparar a súa cifra de negocio de 767 a 928 millóns de euros. A firma quedou, desta maneira, a un paso de entrar no selecto club dos 1.000 millóns de euros antes de regresar a números vermellos na primeira metade de 2023.
Non en balde, as contas de Abanca correspondentes aos nove primeiros meses do ano desvelaban que, das súas participadas, Transmonbus lograra endereitar a súa conta de resultados e saír de perdas, un percorrido oposto ao seguido por Navieira Elcano. Así, a compañía liderada pola familia Silveira pasou de gañar 1,03 millóns de euros entre xaneiro e setembro de 2022 a perder 2,07 millóns no mesmo período de 2023.