Novo rescate de Navantia: o Goberno inxecta 560 millóns para mantela á flote
A SEPI asinou un novo crédito participativo para Navantia en 2024, que figura na súa contabilidade como parte do patrimonio neto e evita que o estaleiro entre en causa de disolución, e xa son 2.000 millóns de financiamento público os que terá que devolver

La vicepresidenta primera del Gobierno y ministra de Hacienda, María Jesús Montero (i), junto al presidente de Navantia, Ricardo Domínguez, y la presidenta de la Sociedad Estatal de Participaciones Industriales (SEPI), Belén Gualda González, después de atender a los medios en su visita a Navantia. Rocío Ruz / Europa Press
Navantia ten ante si un futuro luminoso se atendemos ás previsións de gasto en defensa en toda Europa, onde o grupo público busca aliados. Pero se miramos ao pasado, incluso ao máis recente, persisten as zonas de sombra, sobre todo na súa estrutura financeira. E é que o Goberno inxectou outros 560 millóns en 2024 para manter a Navantia á flote no que representa un novo rescate, segundo as súas propias contas.
A SEPI asinou un novo crédito participativo para Navantia en 2024, que figura na súa contabilidade como parte do patrimonio neto do estaleiro, e xa son 2.000 millóns de financiamento público os que terá que devolver, segundo a memoria de actividades da compañía pública.
A estrutura financeira
Navantia mellorou os seus ingresos o ano pasado, pero tamén as súas perdas foron máis abultadas. As vendas consolidadas apuntan a un incremento dun 4,5% respecto a 2023, uns 1.346 millóns de euros fronte aos 1.288 millóns do exercicio precedente. O resultado de explotación, en cambio, foi 68,2 millóns de euros menor que 2023, e en total as súas perdas netas foron tamén máis abultadas. “A principal razón”, din os seus xestores, “localízase na redución de marxe do proxecto S-80, consecuencia da revisión realizada en 2024 á estimación de custos pendentes ata completar programa”.
Os préstamos da SEPI
Sobre este escenario, o grupo trata de xustificar o que vén ser un rescate máis, ao que apuntan os números do balance e non a literatura da memoria. “Co obxectivo de reforzar a capacidade financeira para enfrontar os novos contratos destinados á defensa nacional”, aseguran os seus xestores, “así como para manter as capacidades industriais de construción naval definidas como estratéxicas, nos últimos anos o accionista único da sociedade dominante (a SEPI) converteu e concedeu préstamos á empresa, fundamentalmente para desenvolvementos tecnolóxicos militares”, din. Durante o exercicio 2024, explican, outorgáronse novos préstamos participativos por importe de 560 millóns de euros e amortizáronse préstamos participativos por outros 344,5 millóns.
Patrimonio negativo de 1.857 millóns
E agora chega a explicación que xustifica contablemente tal operación e que deixa ao descuberto a situación do estaleiro público. Porque Navantia, a 31 de decembro de 2024, incurrira en perdas de 206,6 millóns de euros (137,2 millóns en 2023) que fixeron diminuír o patrimonio neto ata un importe de 1.857 millóns de euros en negativo. Un ano antes, en 2023, o burato era de 1.645 millóns.
Con todo, sinalan na memoria os directivos de Navantia, o patrimonio neto a efectos contables, considerando os préstamos participativos como parte do patrimonio neto, sitúase en 213,6 millóns de euros a 31 de decembro de 2024 (201,176 millóns a 31 de decembro de 2023). E todo iso conforme ao disposto no articulado nun decreto sobre medidas urxentes de carácter fiscal e de fomento e liberalización da actividade económica.
Os axustes dos créditos participativos
Navantia, defenden os seus xestores, “non se atopa en situación patrimonial de disolución, nin en situación de redución de capital de carácter obrigatorio, en aplicación do artigo 327 da Lei de Sociedades de Capital”. En síntese, ese préstamo participativo de 560 millóns que recibiu Navantia da SEPI o ano pasado serviu para amortizar o vencemento pendente de 344,5 millóns e situar o seu patrimonio a efectos contables, que denomina “axustado” unha vez contados os créditos participativos, por encima deses 213 millóns.
O ano pasado, os intereses que abonou Navantia por esas débedas supuxeron un impacto na conta de resultados de 89 millóns de euros. Con estas operacións financeiras, insisten na memoria, Navantia “non se atopa en situación patrimonial de disolución, nin en situación de redución de capital de carácter obrigatorio”. Sen elas, pois está claro que si.