La Generalitat organitza la jornada ‘Comunicació i Turisme de Benestar’ per a reforçar la Comunitat Valenciana com a destinació saludable

El secretari autonòmic de Turisme inaugura a Xàbia esta jornada, que reuneix representants del sector hoteler, terapeutes, professionals del turisme i especialistes en comunicació

El secretario autonómico de Turismo, José Manuel Camarero, en la inauguración en el Parador de Jávea de la jornada ‘Comunicación y Turismo de Bienestar’, organizada por la Generalitat

El secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, ha inaugurat este dimarts al Parador de Xàbia la jornada ‘Comunicació i Turisme de Benestar’, organitzada per la Generalitat amb l’objectiu d’aprofundir en les estratègies de promoció i difusió de les destinacions saludables a la Comunitat Valenciana.

Durant l’obertura, José Manuel Camarero ha subratllat la importància d’esta trobada com a espai de reflexió i col·laboració al voltant d’un producte en auge, com és el turisme de benestar. “Es tracta d’un model turístic alineat amb noves prioritats vitals, centrades en la salut física, mental i emocional de les persones”, ha assenyalat.

En esta línia, Camarero ha destacat que “el turisme de benestar representa una actitud proactiva del viatger, compromés amb un estil de vida saludable i conscient, en què aspectes com l’esport, l’alimentació equilibrada o el contacte amb la naturalesa es convertixen en pilars fonamentals del viatge”.

Per al secretari autonòmic de Turisme, “la comunicació és clau per a articular tots estos elements i transmetre’ls de manera efectiva a un públic cada vegada més sensibilitzat amb el seu benestar”.

Així mateix, ha ressaltat que “segons l’Estudi sobre el Turisme de Salut i Benestar a la Comunitat Valenciana (2022), este segment podria assolir un impacte econòmic internacional de 185.000 milions d’euros en els pròxims anys, una dada que evidencia el potencial de creixement del sector i la seua rellevància tant econòmica com social”.

L’acte ha comptat, a més, amb la participació de la secretària general de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Marina Alta (AEHTMA), Reme Cerdà, el director del Parador de Xàbia, Alejandro García, així com representants del sector hoteler, terapeutes, professionals del turisme i especialistes en comunicació.

Durant la jornada s’han celebrat tres taules redones que han comptat amb la participació d’experts del sector, terapeutes, comunicadors, empresaris turístics i responsables de centres de benestar. Tots ells han analitzat l’estat actual del turisme wellness, la seua capacitat d’atracció i el seu impacte econòmic, social i emocional.

Esta sessió professional ha posat el focus en la necessitat de construir un relat coherent i atractiu que posicione la Comunitat Valenciana com una destinació saludable, sostenible i hospitalària, aprofitant recursos com la dieta mediterrània, el termalisme històric, la xarxa d’espais naturals i la creixent demanda del turisme sènior.

Este fòrum s’emmarca dins de l’estratègia de la Generalitat per diversificar l’oferta turística, impulsant propostes que promoguen el benestar integral i afavorisquen un model turístic més equilibrat, sostenible i alineat amb les noves tendències socials.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Firma del convenio de Iberdrola con Cruz Roja y Betania
Ruiz-Tagle (Iberdrola) compromet 100 milions per al pla Endavant post-DANA de Mazón