El Port de València rebutja la petició de Ford Almussafes de reduir el tràfic al qual s’havia compromés.

La dàrsena valenciana és la porta d'entrada de materials de fabricació i d'eixida dels vehicles que naixen en la seua fàbrica espanyola.

Trabajadores en la fábrica de Ford de Almussafes (Valencia) / ROBER SOLSONA / EUROPA PRESS

Treballadors en la fàbrica de Ford d’Almussafes (València) / ROBER SOLSONA / EUROPA PRESS

El Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de València (APV) ha rebutjat la sol·licitud de Ford Almussafes per a la reducció del volum de tràfic anual al qual s’havia compromés a moure la companyia de l’òval en 2024 i 2025 a través del Port de València.

El Port de València és la porta d’entrada de materials de fabricació i de sortida dels vehicles que naixen en la seua fàbrica espanyola. En la reunió del Consell del mes de febrer ja s’havia inclòs aquesta petició per part de la factoria d’Almussafes, però en aquella ocasió finalment no es va tractar.

Ara, en la reunió celebrada aquest dimecres, sí que s’ha debatut la “proposta de resolució sobre la sol·licitud de Ford Espanya de modificació del volum de tràfic mínim anual compromés per a les anualitats 2024 i 2025 en la concessió de la qual és titular en el Port de València”.

I tal com han confirmat fonts portuàries a aquest diari, l’APV presidida per Mar Chao ha desestimat les al·legacions formulades per la companyia i, en conseqüència, s’ha denegat la sol·licitud formulada.

I és que Ford Almussafes atravessa hores baixes fins a l’arribada del nou model que fabricarà la planta valenciana i que haurà de suposar la seua reactivació, prevista per a 2027.

Aquesta no és la primera vegada que la multinacional de l’òval aborda un moviment així. Ja en 2022, abans de l’actual esclat de la indústria de l’automòbil a Occident i del fort auge de la competència xinesa, al qual ara se suma la política aranzelària de Donald Trump, es va tramitar aquesta mateixa petició per part de Ford.

En juny d’eixe any, el Consell d’Administració de l’APV va aprovar, a sol·licitud de la companyia automobilística, una modificació del límit inferior de la taxa d’activitat i del volum de tràfic mínim anual per a 2022 al qual estava compromesa la multinacional en la seua concessió en el Port de València, amb l’objectiu d’evitar les penalitzacions associades a no assolir aquests nivells.

I és que el parón de Ford ja s’està sentint en la dàrsena valenciana. Segons les últimes dades disponibles, corresponents al mes de març, el Butlletí Estadístic del Port de València mostra que els tràfics de contenidors amb Angola creixen en tones en l’acumulat de gener i febrer un +2.200,88%, mentre que amb Israel ho fan un +44,41% i amb Algèria un 18,71%. Per tràfics, han descendit els passatgers en un -5,86%) i de vehicles, en un -34,35% en ple parón de Ford Almussafes.

Aquesta és la foto en aquests moments. Tot això a l’espera de la promesa de Ford Almussafes als seus proveïdors, que xifra la seua futura producció en 250.000 Bronco (CX735) a l’any. Una recuperació per a la qual, no obstant això, caldrà esperar fins a l’any 2027.

De moment, això sí, el moviment ja ha començat. Tant és així que el ball de proveïdors no ha fet més que començar amb el moviment en el qual Magna s’ha quedat amb la estratègica planta de motors connectada amb Ford Almussafes amb conveyor (tren aeri) que prèviament ocupava Lear.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp