El teixit empresarial de Lorca exigeix dates i compromisos ferms per al Corredor Mediterrani.

El Moviment #QuieroCorredor celebra a Lorca el seu segon esmorzar empresarial de 2025, centrat en els trams crítics de la Regió de Múrcia.

El tejido empresarial de Lorca exige fechas y compromisos firmes para el Corredor Mediterráneo

El tejido empresarial de Lorca exige fechas y compromisos firmes para el Corredor Mediterráneo

Lorca ha acollit este dimecres, en la seu de la Confederació Comarcal d’Organitzacions Empresarials de Lorca, Ceclor, el segon esmorzar empresarial de 2025 del Moviment #VullCorredor, iniciativa promoguda per l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), en el qual el teixit empresarial d’esta localitat ha coincidit en exigir dates i compromisos fermes per al Corredor Mediterrani.

La cita ha reunit a líders empresarials i representants de la societat civil de la Regió de Múrcia amb l’objectiu de visibilitzar la urgència de culminar les obres del Corredor Mediterrani, especialment en els trams més retardats de la comunitat.

L’acte ha comptat amb la participació de Diego Lorente (secretari general i director de l’Associació Valenciana d’Empresaris, AVE), Juan Jódar (president de Ceclor), Francisco García (assessor ferroviari del Moviment #VullCorredor) i Antonia Martínez (gerent Polígon Industrial SapreLorca) i ha estat moderat per Almudena Peñaranda (delegada a Múrcia d’Europa Press).

A l’inici de l’acte, el president de Ceclor, Juan Jódar, ha assenyalat que s’ha triat Lorca com a seu perquè és un punt emblemàtic. Segons ha afirmat: “La societat civil és conscient que es tracta d’una actuació complexa que interfereix en el dia a dia de les empreses, però estem disposats a col·laborar i desitjant que s’execute en termini perquè siga una realitat”.

A més, Jódar ha assenyalat que espera que es puga evaluar dins de la comunitat com és la situació del traçat tant de Múrcia a Cartagena com de Pulpí (Almeria) a Àguiles, que vertebrarà tota la Regió de Múrcia i que arriba a tots els municipis de totes les zones empresarials d’influència.

Durant la seua intervenció, l’assessor ferroviari del Moviment, Francisco García, ha revisat els resultats del Primer Examen Semestral de 2025. En esta ocasió, l’enfocament ha estat en els punts crítics que continuen condicionant la connectivitat ferroviària a la Regió de Múrcia:

La Línia Múrcia-Cartagena és la més endarrerida. Dels quatre trams en què se divideix, només un (Riquelme-Torre Pacheco) està actualment en obres en fase d’explanació. La resta continuen pendents d’adjudicació o projecte, sense terminis clars de finalització.

La integració ferroviària a Cartagena es troba actualment en fase de projecte, amb horitzó 2027, després del qual caldrà executar les obres. El tercer carril Riquelme-Beniel i triangle del Reguerón, imprescindibles per al tràfic de mercaderies cap a Madrid i la connexió directa Alacant-Cartagena, continuen pendents d’execució.

La línia Múrcia-Almeria, en obres, encara que el túnel Múrcia-Nonduermas segueix siendo un coll d’ampolla. La seua posada en servei està prevista per a principis de 2026, la qual cosa permetria recuperar el servei ferroviari cap a Cieza i Hellín.

En l’estació de Sutullena (Lorca), les obres de soterrament dificulten que l’AVE arribe a Almeria en 2026, com estava previst. Es contempla que en 2026 el ferrocarril arribe a la nova estació de rodalia de Lorca San Diego, encara que amb risc de retards per restes arqueològiques i modificacions de traçat. Quant a la ramal Pulpí-Àguiles, es troba encara sense licitar, la qual cosa podria retardar la seua entrada en servei més enllà de 2026.

Per part seua, el secretari general i director de AVE, Diego Lorente, ha fet balanç de la situació durant estos anys: “Quan en 2016 vam posar en marxa el Moviment #VullCorredor…

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada