Baleària desafia el talent ‘tech’: llança un repte per a millorar la gestió de preus amb intel·ligència artificial.
La data límit per a inscriure's en la iniciativa, amb la qual la naviliera busca adaptar-se millor a les necessitats dels seus públics objectius, és el 10 d'octubre.

Foto: Baleària.
Baleària ha llançat un repte amb l’objectiu de millorar la gestió de preus amb la intel·ligència artificial en el DataHub, l’espai d’innovació especialitzat en dades impulsat per Marina d’Empreses impulsat pel president de Mercadona, Juan Roig. A través de la iniciativa, la naviliera es proposa adaptar-se millor a les necessitats dels seus públics objectius.
Concretament, el repte consistirà en el desenvolupament d’una solució basada en intel·ligència artificial que contribuïsca a ajudar a la companyia tant a millorar l’experiència com l’oferta als seus clients mitjançant paràmetres més sofisticats com les fonts externes, el comportament del mercat o fins i tot la meteorologia.
Les persones que participen en la iniciativa comptaran amb una base de dades històrica real, en la qual s’inclouran dades com els registres d’ocupació, preus, promocions anteriors, condicions meteorològiques, dates clau i altra informació de context rellevant per a l’anàlisi i predicció.
A més, comptaran amb l’acompanyament de Sngular, una empresa especialitzada en el desenvolupament de solucions tecnològiques avançades, que col·laborarà amb els equips per impulsar les seues propostes i facilitar la implementació de tecnologies clau.
En tot, l’objectiu serà el desenvolupament d’una solució sobre Google Cloud, utilitzant tècniques de machine learning i intel·ligència artificial generativa amb les plataformes Vertex AI i BigQuery.
Com participar
Més enllà dels professionals externs que estiguen interessats en participar, podran formar part de la iniciativa els perfils que es seleccionen dins de Marina d’Empreses entre alumnes, professors, startups o empleats amb experiència en dades, IA i desenvolupament. Una vegada seleccionats, es crearan equips multidisciplinaris amb perfils de Project Manager, AI/Data Scientist, Cloud Engineer i Backend Developer.
Després d’arrancar el 17 d’octubre, el repte seguirà el cap de setmana del 24 i 25 d’octubre i la final se celebrarà el 31 d’octubre. Un factor a tenir en compte és que la data límit per a inscriure’s és el 10 d’octubre.