BBVA ofereix IA d’Alacant: Oftex busca comandes internacionals als seus clients
L'eina permet "treballar de manera contínua en la identificació d'empreses a l'estranger, el contacte amb potencials compradors i la concertació de reunions comercials".
Façana de la seu de BBVA. Foto: Ricardo Rubio / Europa Press.
BBVA ha trobat a Alacant una eina d’Intel·ligència Artificial amb la qual facilitar als seus clients l’opció d’aconseguir comandes internacionals i reunions comercials. Es tracta de SalesbyOftex, solució de l’empresa alacantina Oftex que permet identificar possibles compradors internacionals i concertar reunions comercials mitjançant intel·ligència artificial.
“A través d’un agent digital de vendes proporcionat per Oftex, els clients de BBVA podran localitzar potencials compradors a l’exterior i activar contactes comercials de forma automatitzada, les 24 hores del dia, perquè les empreses puguen centrar els seus esforços a tancar noves operacions d’exportació”, explica el banc presidit per Carlos Torres.
Aquesta novetat s’emmarca en l’acord de col·laboració que BBVA té amb Oftex, consultora alacantina especialitzada en comerç exterior amb més de dues dècades d’experiència, amb l’objectiu d’impulsar la internacionalització de les petites i mitjanes empreses espanyoles.
El nou servei posa a disposició de les empreses una eina pràctica per a un dels principals reptes als quals s’enfronten moltes pimes quan volen vendre en altres mercats; trobar compradors qualificats i generar oportunitats comercials reals. “Gràcies a la intel·ligència artificial, l’agent digital de vendes de SalesbyOftex pot treballar de forma contínua en la identificació d’empreses a l’estranger, el contacte amb potencials compradors i la concertació de reunions comercials”, asseguren des de BBVA.
Els clients de BBVA tindran accés a una prova sense cost, exclusiva per a contactar amb 20 empreses a l’estranger i realitzar fins a 100 trucades comercials, anuncia el banc. Amb aquesta iniciativa, “els clients de BBVA a través d’Oftex tindran la possibilitat d’ampliar les solucions disponibles per a les empreses que busquen obrir nous mercats, diversificar les seues vendes o reforçar la seua presència internacional. El servei està pensat tant per a companyies que ja exporten i volen arribar a nous països, com per a aquelles que necessiten suport per a donar els seus primers passos fora d’Espanya, amb una proposta que combina tecnologia, coneixement del comerç exterior i orientació comercial”, asseguren.
L’acord entre BBVA i Oftex contempla a més l’accés a eines d’alt valor estratègic allotjades a la plataforma de la consultora. Entre elles es troben un test d’autodiagnòstic exportador, que permet a l’empresa conéixer la seua situació actual en matèria de comerç exterior, i una eina digital de selector de països que, en funció del producte i el seu posicionament, suggereix a quins mercats internacionals resulta més viable exportar.
Aquestes funcionalitats s’ofereixen sense cost als clients de BBVA i constitueixen un recurs clau per a orientar l’estratègia exportadora. L’objectiu és que les empreses puguen prendre decisions amb més informació, detectar oportunitats de creixement i avançar en la seua eixida a l’exterior amb un acompanyament professional i accessible.
L’acord també inclou per a aquelles empreses que no compten amb personal especialitzat en comerç exterior, un servei d’externalització comercial, que inclou des de la gestió de contactes internacionals fins a l’acompanyament en fires.
A més, les empreses poden accedir a un servei de consultoria especialitzada en comerç exterior amb condicions preferents per als clients del banc. Aquesta consultoria permet revisar en profunditat el producte, el procés i el posicionament de la companyia, amb el suport d’experts que ajuden a definir una estratègia d’internacionalització adaptada a les necessitats reals de cada negoci.
“Aquesta iniciativa amplia el compromís de BBVA amb el creixement de les pimes espanyoles i amb la seua capacitat per a competir en mercats internacionals. Moltes empreses tenen producte, capacitat i ambició per a vendre fora, però necessiten eines que els ajuden a identificar oportunitats reals i a arribar al comprador adequat. Amb aquest nou servei donem un pas més, incorporant intel·ligència artificial al procés comercial perquè la internacionalització siga més senzilla, més accessible i més eficaç”, ha assenyalat el director de Comerç Exterior de Pimes de BBVA a Espanya, Juan José Fuentes Saiz de Bustamante.
Per la seua banda, el conseller delegat d’Oftex, Pablo Gómez, ha subratllat que “estem molt orgullosos de posar a disposició dels clients de BBVA aquesta eina tan innovadora que aprofita tot el potencial de la IA i que està canviant la forma de vendre en mercats exteriors. És una solució que ajuda els equips comercials a vendre més”.