Canós (Sabadell): «La província d’Alacant representa un 10% del banc»

D'entre la Comunitat Valenciana, Múrcia i les Balears, només Alacant concentra el 15% de la inversió en turisme que gestiona aquesta entitat financera.

Fernando Canós, Fernando Canós, director general adjunto de Banco Sabadell y director de la territorial Este de la entidad, interviene en la jornada de Economía Digital en Alicante.

Fernando Canós, Fernando Canós, director general adjunto de Banco Sabadell y director de la territorial Este de la entidad, interviene en la jornada de Economía Digital en Alicante.

Fernando Canós, director general adjunt i director Territorial Est de Banco Sabadell, ha valorat Alacant i la seua activitat turística com a element fonamental de l’economia d’aquesta regió i, en aquest sentit, ho ha demostrat amb xifres de la seua pròpia entitat financera: “La província d’Alacant representa un 10% del que és Banco Sabadell. Jo tinc la sort de portar la Comunitat Valenciana, Múrcia i les Balears i per al meu balanç representa més de un 15% de la inversió que tenim en el sector turístic. És un sector en creixement”.

Així ho ha descobert Canós en el marc de la jornada que ha organitzat Economia Digital, en la qual ha reunit a l’elit empresarial de la província d’Alacant en un acte en el qual s’han definit els reptes del futur per a l’economia de la província.

Empresaris, directius i representants empresarials de tots els àmbits econòmics han participat en el primer encontre empresarial d’Alacant que ha organitzat Economia Digital amb la col·laboració de Cambra Alacant, Hidraqua, Sabadell, Diputació d’Alacant i Generalitat Valenciana i que ha comptat amb un enorme interès que ha desbordat expectatives amb més de 200 empresaris i directius que han omplert el MARQ.

Fernando Canós, director general adjunt de Banco Sabadell i director de la territorial Est de l'entitat, intervé en la jornada d'Economia Digital a Alacant.
Fernando Canós, director general adjunt de Banco Sabadell i director de la territorial Est de l’entitat, intervé en la jornada d’Economia Digital a Alacant.

El diagnòstic inicial que han realitzat els ponents parteix de la posició privilegiada que té la província d’Alacant a nivell climàtic i geogràfic amb presència en una enorme quantitat de sectors. El turisme és el sector més reconegut mentre que el sol també impulsa l’agricultura, palanca fonamental per a la palanca comercial.

Canós ha valorat aquest sector al recordar que “en la pandèmia va ser el que més va patir i va ser la gran indústria que primer es va recuperar” i ha insistit en que “per a Sabadell, és un sector importantíssim”.

Sobre el sector a Alacant, l’ha definit metafòricament: “El llançar la pedra més endavant i dir ‘el meu repte no està ací, està allà’ és el que fa millorar, evolucionar cap a una millor digitalització i qualitat“.

També ha valorat que cal prioritzar i donar molta importància al continu desenvolupament del sector turístic, però ha precisat: “Som molt ansiosos: hi ha molts actors al voltant, i amb el suport de l’Administració, tot va molt ben encaminat”.

Fernando Canós, director general adjunt de Banco Sabadell i director de la territorial Est de l'entitat, intervé en la jornada d'Economia Digital a Alacant.
Fernando Canós, director general adjunt de Banco Sabadell i director de la territorial Est de l’entitat, intervé en la jornada d’Economia Digital a Alacant.

En aquest sentit, s’ha referit a un exemple que han nomenat en repetides ocasions al llarg de la jornada: l’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández. “Ha tingut dos milions de turistes. Sí, ens falten més connexions, per tenir millor connectivitat amb totes les zones de la província, que se continue invertint en qualitat, sostenibilitat, etc., perquè la tendència va en aquesta línia”, ha desenvolupat.

Preguntat per Juan García, CEO del Grup Economia Digital, per si les empreses del turisme estan ben capitalitzades en aquest moment, el directiu de Banco Sabadell ha estat rotund: “Les empreses estan absolutament ben capitalitzades pel seu bon fer dels anys anteriors, del covid… Poden afrontar qualsevol cosa que puga vindre i també per a millorar per fer més agradable al client el seu viatge”.

Finalment, ha deixat una reflexió: “La innovació, la digitalització i la sostenibilitat son els grans pilars d’inversió del sector. És fonamental que el turisme siga sostenible”.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Cristóbal Aguado, presidentre de AVA
L’agricultura a Europa és moneda de canvi per a la venda de productes industrials.