El CEO de Puig: «No és casualitat que no s’unira amb AVE la segona i la tercera ciutat d’Espanya»
Marc Puig ha destacat que "el 30% de la població, un terç del PIB, el 50% de les exportacions i el 50% del turisme està en el Mediterrani"
Últim Acte Empresarial pel Corredor Mediterrani, impulsat per Vicente Boluda i Juan Roig.
Marc Puig, CEO de Puig, un dels líders mundials del sector del luxe, moda i perfumeria, s’ha preguntat en l’últim acte de reivindicació del Corredor Mediterrani per part del lobby de Juan Roig i Vicente Boluda “com és possible que no hàgem combinat una infraestructura radial amb una perifèrica” i ha suggerit que “no és casualitat que no s’unira per l’AVE la segona i la tercera ciutat d’Espanya”.
“Què diferent hauria sigut tot a nivell social i econòmic si s’haguera fet. És una llàstima que no s’haja fet. Està clar que no es va voler fer un AVE perifèric o mediterrani, si no ja s’hauria fet”, ha insistit Puig en una taula rodona en un acte del Moviment #VullCorredor, impulsat per l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), que celebra en el Roig Arena de València el 8é i últim Acte Empresarial pel Corredor Mediterrani, que acull a més de 2.500 empresaris i representants de la societat civil de tota Espanya sota el lema ‘Este tren no el para ningú’.
Marc Puig ha celebrat, això sí, que “impressiona veure la força que té la societat civil i l’empresariat quan es posa una meta a aconseguir”, al temps que ha destacat que “el 30% de la població, un terç del PIB, el 50% de les exportacions i el 50% del turisme està en el Mediterrani“, per la qual cosa s’ha preguntat: ¿Com és possible que no hàgem combinat una infraestructura radial amb una perifèrica?”.
D’altra banda, Tomás Fuertes, president del Grup Fuertes, holding que entre altres empreses integra ElPozo Alimentació, ha sostingut que “aquesta lluita ha sigut un gran èxit, que ha portat a iniciar, però l’important és que hi haja pressupost per acabar” i ha subratllat que el Corredor Mediterrani “crearà beneficis importants per a l’economia espanyola”.
Sandra García Pascual, creadora i CEO del festival Starlite, ha argumentat que “l’impacte del transport és multiplicador, genera moltíssim treball i impacte econòmic”.
“El Corredor Mediterrani canviarà tots els sectors”, ha reivindicat García Pascual, que en relació a l’àmbit cultural i al recinte promogut per Juan Roig que ha acollit aquest esdeveniment: “Si estiguera en marxa el Corredor Mediterrani vindria molta més gent al Roig Arena“.
Finalment, Jorge Martínez Aspar, CEO de Aspar Team, ha assenyalat que “és imprescindible estar ben connectats amb Europa”. “L’alta velocitat de Xina o de Japó és increïble, envejable. En 15 anys Àsia ens ha passat per damunt sense adonar-nos”, ha comentat.