El Port de València retira a Baleària la terminal de passatgers que li va adjudicar en 2022.

L'APV també ha acordat concedir una concessió a Toyota per a l'entrada i eixida de vehicles d'esta marca i de Lexus des del Port de Sagunt.

El fast ferry 'Eleanor Roosvelt' de Baleària

El fast ferry ‘Eleanor Roosvelt’ de Baleària

El Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de València (APV) ha acordat la revocació de la concessió que va ser atorgada a Puerto Natura Valencia SL, filial de Baleària, per a l’explotació d’una terminal de passatgers en l’any 2022.

Segons han explicat des de l’organisme portuari, Valenciaport ha pres aquesta decisió per a “replantejar la distribució dels molls contemplats en aquest projecte, tenint en compte els canvis experimentats en els tràfics, en les necessitats de maniobrabilitat dels nous vaixells i en la connectivitat del Port de València amb altres ports”.

“Es tracta d’aspectes que han evolucionat notablement des que es feren els primers plantejaments a dur a terme en la superfície concedida en el seu dia a Puerto Natura”, han indicat des de l’APV.

Els últims informes de maniobrabilitat encarregats per a incrementar el grau de realisme dels escenaris analitzats van posar de manifest la necessitat de tenir en compte consideracions tècniques addicionals per a poder garantir una operativa segura, han argumentat per a retirar-li la concessió a la companyia d’Adolfo Utor.

“Procedeix replantejar-se tota l’àrea dedicada al tràfic de passatge i executar les millores en els molls per a prestar el millor servei als clients, tenint en consideració en tot moment la correcta integració port-ciutat”, han afegit.

El Port de Sagunt es converteix en port d’entrada a Europa de Toyota

D’altra banda, el Consell d’Administració de l’APV també ha acordat atorgar una concessió administrativa a Toyota Logistics Services Espanya, per a l’explotació d’una terminal logística de mercaderies dedicada a les operacions d’embarcament, desembarcament, dipòsit i emmagatzematge, ordenació, control, custòdia i trasllat de vehicles nous de les marques Lexus i Toyota en el moll sud del Port de Sagunt.

Aquesta concessió converteix a Sagunt en un hub logístic intermodal de Toyota, en el qual es rebran vehicles de les seues diferents fàbriques per a la seua distribució nacional i internacional, i on el ferrocarril jugarà un paper molt rellevant gràcies a la proximitat del Corredor Mediterrani.

Des de les instal·lacions de Sagunt es distribuirà tant al mercat espanyol, com a altres destinacions europees i mediterrànies, com Portugal, França, Itàlia i Malta.

Ampliació i millora de les instal·lacions de control

El Consell d’Administració també ha donat llum verda un conveni que autoritza l’ús de determinats espais de l’APV per part de la Unitat de Fiscal i Fronteres de València i del Servei Marítim Provincial de València. Aquestes instal·lacions es destinaran a les funcions de prevenció i persecució del contraban, custòdia de fronteres i instal·lacions portuàries, control dels recintes duaners, seguretat ciutadana, immigració irregular, conservació de la natura i el medi ambient i control i inspecció pesquera, entre altres.

Una de les instal·lacions és un edifici de 2.335 metres quadrats situat a l’interior del Port de València, on també es cediran altres 802 metres quadrats, ubicats en les proximitats del Real Club Nàutic de València, per al Servei Marítim de la Guàrdia Civil.

A Gandia, les instal·lacions que es cedeixen compten amb una superfície de més de 198 metres quadrats, ubicada en les proximitats de la sortida Sud; mentre que a Sagunt es posa a disposició una nau de 330 metres quadrats ubicada en l’esplanada moll centre.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada