Ford ja ven cotxes de segona mà en Amazon: així pots comprar-los amb només uns clics.
Ford ha fet un pas de gegant en la integració del mercat de l'automòbil cap al comerç en línia gràcies a un acord estratègic amb Amazon.
Ford Fiesta presentat en 2021
Ford ha anunciat una revelació que apunta a donar un gir de 180º al mercat automobilístic a nivell mundial, de la mà d’un acord estratègic amb Amazon que permetrà comprar cotxes de segona mà de la marca directament a través d’Amazon Autos, una notícia avançada per El Debate i que ja està generant un important rebombori en el sector automobilístic.
La iniciativa, que s’estrena inicialment als Estats Units, suposa un pas d’enorme rellevància per a la indústria, en apropar la compra de vehicles usats als hàbits del comerç electrònic que milions de consumidors utilitzen diàriament, obrint d’aquesta manera les portes de bat a bat, i unint el món del ecommerce amb el del motor.
Amazon Auto troba la clau per a canviar radicalment el procés de compravenda de cotxes
Una operació en la qual tots els detalls importen: el fabricant, amb seu a Dearborn ha detallat que els usuaris interessats en adquirir un vehicle usat podran fer-ho íntegrament a través d’Amazon Autos, la plataforma automotriu de la companyia de comerç electrònic. Des d’aquest portal es podran buscar, finançar, comprar i programar l’entrega de cotxes de segona mà certificats Ford Blue Advantage en un concessionari Ford participant.
I és que tal com ha comunicat Ford, els models disponibles dins d’aquest programa s’oferiran primer en tres àrees metropolitanes: Los Angeles, Seattle i Dallas. La marca, no obstant això, ja ha confirmat que ampliarà el servei a altres mercats estatunidencs “en els pròxims mesos”, senyal clara que el projecte naix amb vocació de creixement.
Allò que es busca per ambdues parts està clar, però és important recalcar que un dels objectius principals anunciat per Ford és simplificar els passos inicials de compra i finançament mitjançant la plataforma d’Amazon Autos, descarregant als concessionaris de tasques administratives i permetent-los centrar-se en l’atenció més especialitzada que s’ofereix de forma presencial.
D’aquesta manera, la marca busca crear un model híbrid en el qual tecnologia i concessionaris treballen conjuntament, sense renunciar al tracte directe que molts compradors encara consideren imprescindible. Tal és així que, Robert Kaffl, director executiu de Vendes i Relacions amb Concessionaris de Ford als Estats Units, va destacar aquesta visió conjunta: “Ens entusiasma donar suport als nostres concessionaris en el llançament dels vehicles Ford Blue Advantage en Amazon Autos”.
De la mateixa manera, el responsable de vendes en concessionaris de Ford, tampoc va voler perdre l’oportunitat per a parlar de tots els avantatges que el comerç electrònic pot brindar al sector de l’automòbil: “Permet als concessionaris Ford oferir els seus vehicles seminous certificats a través de la plataforma digital d’Amazon, mantenint els avantatges que els clients gaudeixen gràcies a la relació amb els nostres concessionaris”.
L’enorme pes que aquest moviment pot tenir en la indústria de l’automòbil a llarg termini
És un fet que aquest acord suposa un fita rellevant en un sector tradicionalment marcat per la compra física. L’entrada d’Amazon com a intermediari en la venda de vehicles usats obri un nou capítol, sobretot considerant que la companyia ja havia donat els seus primers passos en llançar la venda de vehicles Hyundai nous al desembre de 2024.
Des d’aleshores, Amazon Autos ha aconseguit presència en més de 130 ciutats dels Estats Units, consolidant-se com un actor emergent amb un potencial d’expansió notable. Per si això no fos suficient, al agost de 2025, la plataforma va anunciar que ampliaria el seu catàleg per a incloure vehicles usats i seminous certificats de diferents marques, mostrant la seua intenció de convertir-se en un marketplace automobilístic de referència.
En aquest context, l’acord amb Ford reforça tant l’estratègia d’Amazon com la capacitat de la marca automobilística per adaptar-se a un mercat en plena transformació digital. No obstant això, un altre dels detalls més importants a tindre en compte consisteix en el fet que l’aliança s’articula al voltant del programa Ford Blue Advantage, un sistema de certificació que garanteix que els cotxes usats compleixen paràmetres estrictes de qualitat i revisió.
La seua integració en Amazon Autos permet a la companyia incrementar la visibilitat de la seua oferta i facilitar la presa de decisions del comprador, que pot comparar models, preus i característiques directament des de la plataforma. Aquest tipus de certificació juga un paper crucial en un entorn digital, on la fiabilitat i la transparència són claus per a atraure a compradors que, tradicionalment, preferien examinar els vehicles en persona.
Un fet que canvia radicalment el mercat. Per a Ford, l’acord suposa una oportunitat estratègica per a reforçar la seua presència en el mercat estatunidenc i actualitzar el seu model comercial. En un context d’alta competència, on nous actors tecnològics amenacen el model tradicional de concessionaris, aquesta aliança li permet posicionar-se com una marca que integra innovació sense renunciar a la seua xarxa comercial històrica.
I parlant des d’un punt de vista més global, aquest moviment consolida la transició del sector cap a un model on la compra digital tindrà un major protagonisme, i situa a Ford en una posició de lideratge al ser una de les primeres grans companyies en apostar per aquest sistema de manera estructurada.
I és que amb aquest pas, Ford i Amazon no només impulsen un canvi tecnològic, sinó també cultural, introduint un model de compra més àgil, més accessible i més acord als temps actuals. Una aposta que, segons tot apunta, marcarà la tendència en els pròxims anys.