Grupo Alonso inicia proves del camió elèctric per a rutes internacionals.

El model Mercedes-Benz eActros 600 de propulsió 100% elèctrica es postula com a "solució per a rutes internacionals planificables"

Camiones eléctricos de Grupo Alonso

Camions elèctrics del Grup Alonso

Grup Alonso, multinacional valenciana del transport amb 3.000 treballadors i 1.915 milions de facturació, ha iniciat les proves amb el camió elèctric per a rutes tant nacionals com internacionals. La companyia explica a Economia Digital que les unitats que ha adquirit tenen bateries de 600 MW i que està en fase de proves amb les primeres unitats que ha rebut.

La compra de camions elèctrics Mercedes estableix una sèrie d’entregues en diversos terminis que la companyia no vol detallar encara. L’ús d’aquestes unitats ja ha començat i els primers viatges han sigut “nacionals i internacionals”. L’objectiu en aquesta primera fase cap a l’electrificació en el transport pesat és establir l’autonomia real que tenen els camions amb càrrega i els temps finals de cada un dels viatges amb la conjugació dels descansos dels conductors i la xarxa de recàrrega per a vehicles pesats.

La companyia, amb bases operatives a València, Alacant, Múrcia, Barcelona, Madrid i Algesires, assegura que la seua aposta és “oferir un servei de transport eficient, sostenible i respectuós amb el medi ambient propulsat per energies netes”.

La corporació reforça així la seua oferta de transport terrestre per carretera a la península ibèrica amb vehicles que incorporen la tecnologia més avançada del mercat en la seua categoria. En paraules de la Direcció, “continuem impulsant la descarbonització del transport de mercaderies per carretera. L’aposta per les energies verdes en la nostra flota ens permet avançar cap a una mobilitat sostenible, eficient i respectuosa amb el medi ambient”.

Els camions adquirits són del model Mercedes-Benz eActros 600 de propulsió 100% elèctrica que, segons Grup Alonso “suposen una alternativa sòlida als camions dièsel en sèrie. Actualment aquestes tractoras ja estan en funcionament amb èxit en més de 15 països europeus en serveis de mitjana i llarga distància”.

Mercedes Benz Truck assegura en la seua web que aquestes unitats tenen una autonomia de fins a 621 quilòmetres. Expliquen que estan equipats amb l’estàndard de càrrega CCS2 de sèrie i que les seues bateries LFP “requereixen poc manteniment i no contenen níquel ni cobalt”. El fabricant alemany assegura: “L’eActros 600 és la solució per a rutes internacionals planificables, ja que ofereix una autonomia de 500 km sense recàrrega i, gràcies a la seua tecnologia de càrrega i el seu confort de conducció, també és compatible amb trajectes més llargs”.

Segons Grup Alonso, la gamma de models eActros ofereix un clar potencial d’estalvi d’emissions de diòxid de carboni en comparació amb els models dièsel. De fet, si s’utilitza exclusivament electricitat procedent d’energies renovables, es redueixen les emissions en comparació amb un vehicle dièsel.

A nivell tècnic, la companyia valenciana destaca que les noves tractoras incorporen un eix de propulsió elèctrica desenvolupat internament i una bateria amb tecnologia de cèl·lules de fosfat de ferro i liti (LFP), reconeguda per la seua llarga vida útil i una eficiència superior al 95%. El sistema elèctric de bord opera a 800 volts, la qual cosa permet millorar el rendiment i la capacitat de càrrega ràpida. A més, el vehicle integra nombrosos sistemes d’assistència a la conducció dissenyats sota estrictes criteris de seguretat. Un conjunt de requisits clau per al tràfic pesat de llarga distància i de repartiment amb àmplia autonomia elèctrica.

Per a aquesta adquisició, Grup Alonso ha sigut perceptora de finançament per part del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) de l’Administració General de l’Estat (AGE) del Govern d’Espanya en el marc dels fons NextGenerationEU de la Unió Europea.

Comenta el artículo

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada