Hereu anuncia el Perte Vec IV sense conéixer l’interés de Ford i amb els proveïdors sense cobrar del consorci.

El Govern anuncia 250 milions d'euros en préstecs al 2,844%

El ministro Jordi Hereu visita las instalaciones de JR Valle en Sedaví

El ministro Jordi Hereu visita las instalaciones de JR Valle en Sedaví

El ministre d’Indústria, Jordi Hereu, ha anunciat durant la visita a un concessionari afectat per la DANA l’inici de la quarta edició del Perte VEC, el programa de fons europeus per a la indústria de l’automòbil que en aquesta ocasió tindrà una dotació de 400 milions d’euros, dels quals 250 milions seran en préstecs més 150 milions en subvenció centrats en “cadena de valor”.

Qüestionat directament per si a falta de 10 dies per a llançar el programa d’ajudes tenia el ministre d’Indústria coneixement de si Ford Almussafes participaria en el mateix, Hereu va respondre: “No”. A lo que va afegir: “Ford està en un procés de transformació. Està acollit al mecanisme RED i serveix per a preparar a la gent per a les noves tecnologies”.

Segons va explicar el ministre d’Indústria, Ford està “preparant un nou model per a 2027” per la qual cosa “durant el 25 i 26 estan acollits a un programa de transformació”.

Aquesta falta d’interés conegut per part de Ford Almussafes d’optar pel Perte VEC s’uneix a que els proveïdors de l’automoció afectats per la DANA encara no han cobrat del consorci d’assegurances. Jordi Hereu, que va posar en valor en el seu discurs inicial l’ímpetu i voluntat dels valencians per aixecar-se després de la catàstrofe del 29 d’octubre, va assegurar que Indústries Alegre i els proveïdors afectats “estan en procés de cobrament” de les ajudes del consorci.

A lo que va afegir: “La veritat és que les famílies han cobrat. El consorci està en un procés de tramitació de centenars de milers de posicions i la veritat és que estan en un procés de rebre ja les ajudes“. Repreguntat pels terminis per a cobrar, tenint en compte que han passat més de 11 mesos, va assegurar el ministre que no era la seua responsabilitat directa.

Sí que va afegir que “sobre les ajudes del consorci de compensació s’afegeixen altres línies que tenen a veure amb l’Institut de Crèdit Oficial”. Va apuntar que ofereixen a aquestes empreses “línies de crèdits tous, com és el reinicia del Fons d’Inversió Productiva, el FAIP”. També va incidir en que els expedients de les indústries “són els més complexos”.

Durant el passeig per les instal·lacions del concessionari JR Valle de les marques Seat i Cupra, el ministre d’Indústria va preguntar aspectes que desconeixia com quins cotxes de Seat i Cupra es fabricaven a Espanya, a Europa o a Xina. Jordi Hereu va reconèixer: “És important saber on es fabriquen els cotxes”.

Préstecs al 2,844%

En paral·lel va presentar la convocatòria del Perte VEC IV que està “específicament dissenyada per a potenciar la realització de plans d’inversió orientats a la cadena de valor industrial del vehicle elèctric i connectat, els seus sistemes, subsistemes i components, i certs sistemes d’infraestructura auxiliars necessaris per al seu desplegament”.

Les ajudes podran sol·licitar-se per part de societats mercantils amb personalitat jurídica pròpia, sempre que compleixin els requisits establits en l’Ordre ICT/736/2023, de 5 de juliol, i desenvolupen la seua activitat en els sectors recollits a l’Annex I de la convocatòria. Els préstecs tindran un tipus d’interès fix del 2,844%, un termini d’amortització de 10 anys i 3 anys de carència.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada