Juan Roig celebra l’èxit familiar: Delibreads, les tortites de la seua filla, superen els 75 milions.

L'empresa liderada per Juana Roig continua incrementant els seus ingressos any rere any.

Tienda de Mercadona

Delibreads, el fabricant valencià de tortilles de blat i dacsa proveïdor de Mercadona, ha tancat l’exercici 2024 amb un nou rècord històric en la seua xifra de negoci. Segons ha informat El Confidencial, les comptes consolidades de Matira Ventures, la matriu que agrupa les filials Delibreads Europe i Delibreads Bakeries, l’empresa va arribar a una facturació propera als 75 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment de més de 13 milions respecte a l’exercici anterior, quan va registrar 61,5 milions d’euros. Ara bé, aquest creixement no ve de no res.

El negoci de la filla de Juan Roig continua creixent a passos de gegant

L’empresa, amb seu a Llíria, també a València, es especialitza en la producció de tortetes i wraps, elaborats principalment amb blat i dacsa, i distribuïts sota la marca Hacendado en els supermercats de Mercadona, per la qual cosa s’ha convertit en un dels principals proveïdors per als productes que comercialitza la cadena valenciana.

I és que Delibreads ha aconseguit consolidar un model industrial centrat en l’eficiència, la qualitat i l’especialització en productes de panificació, amb una estructura productiva que manté el gruix de la seua fabricació destinada a un únic client: Mercadona. No obstant això, no tota l’activitat de Delibreads es destina a l’empresa del pare de Juana.

A més d’això, i encara que gairebé tota la seua activitat va enfocada cap a Mercadona, algunes fonts properes a la companyia assenyalen que Delibreads també comercialitza part de la seua producció en el mercat internacional, on opera sota la marca Delisun, ampliant així el seu abast més enllà del territori espanyol, la qual cosa ha pogut resultar clau en el creixement sostingut protagonitzat aquests últims anys.

Precisament aquest equilibri entre l’estabilitat del mercat nacional i l’expansió internacional ha permès a l’empresa multiplicar per cinc els seus ingressos en tan sols set anys, consolidant-se com un dels proveïdors més dinàmics de l’ecosistema Mercadona.

Un projecte familiar reconvertit en un negoci en expansió

És també important, no obstant això, rememorar els orígens de la marca. I és que l’arrencada de l’actual projecte empresarial de Delibreads es remunta al moment en què la família Baringo va decidir reorientar el seu conglomerat agroalimentari i desprendre’s de diverses companyies proveïdores de Mercadona.

Fou llavors quan Álvaro Otero i Juana Roig, filla menor de Juan Roig i Hortensia Herrero, es van fer amb la unitat productiva panificadora situada a Llíria, que va passar a convertir-se en l’eix de l’actual grup Delibreads, i fou el punt inicial en què va arrancar aquest projecte, que a dia d’avui segueix creixent sense aturar-se.

Otero, format en l’escola de negocis Esade, va iniciar la seua trajectòria en el món empresarial amb projectes vinculats a la tecnologia i la intel·ligència artificial, com Aluana Labs i Preseries Tech, totes dues ja extingides. En aquest mateix entorn acadèmic va conéixer a Juana Roig, qui actualment treballa en l’àrea digital de Mercadona i ha desenvolupat un perfil enfocat en la modernització i digitalització de processos de negoci.

En l’actualitat, Álvaro Otero controla el 75% del capital de Delibreads a través de la seua societat patrimonial Matira Ventures, mentre que Juana Roig posseeix el 25% restant mitjançant Red Blacksmith S.L.. El matrimoni ha estat clau en la transformació d’una petita unitat industrial en una companyia referent del sector de panificació a Espanya, amb una estratègia centrada en la innovació, la qualitat del producte i el creixement sostenible.

Més enllà d’això, la relació entre Delibreads i Mercadona ha estat fonamental en l’expansió del grup. L’empresa s’ha convertit en proveïdor estable de productes Hacendado, contribuint al desenvolupament de una de les línies de fleca i menjar ràpid més demandades dins de la cadena de supermercats.

La política de Mercadona de treballar amb proveïdors especialitzats i amb alts estàndards de qualitat ha permès a Delibreads reforçar la seua posició industrial i econòmica. A més, qui coneix la filosofia empresarial de Juan Roig, president de Mercadona, assenyala que cap referència arriba a l’estanteria de la companyia si no garanteix un nivell de qualitat excel·lent.

No obstant això, i malgrat els excel·lents resultats, Matira Ventures ha mantingut una política de prudència financera. Durant l’últim exercici, la companyia només va repartir un milió d’euros en dividends del total de 13 milions de benefici net, destinant la resta a reforçar l’estructura empresarial i finançar nous projectes d’expansió. Una gestió conservadora que busca garantir la sostenibilitat del negoci i mantenir el ritme de creixement sense comprometre la seua estabilitat futura.

Ara, set anys després d’assumir el control de la companyia, Delibreads ha multiplicat per cinc el seu volum de negoci, confirmant la seua capacitat d’adaptació i lideratge en un mercat competitiu. La combinació de visió empresarial, innovació tecnològica i compromís amb la qualitat ha convertit aquesta empresa valenciana en un exemple d’èxit dins del model d’interproveïdors de Mercadona.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Criptan frente al 'crash' del mercado cripto (IA)

Criptan, inversió de Juan Roig (Mercadona) i Castellano (ex Inditex), esquiva el ‘crash’ cripto: «Hem reforçat la seguretat»