Porcelanosa eleva el seu ebitda a 100 milions i invertix 86 en la seua planta i en expansió internacional.
Les vendes creixen en Llatinoamèrica un 12% i avancen un 10% a Espanya en el que va de 2025.

Instalaciones de Porcelanosa Grupo
Porcelanosa Grupo ha tancat l’exercici 2024 consolidant la seua posició com una de les companyies líders en el sector del disseny, l’arquitectura i els materials de construcció, amb un ebitda (benefici abans d’impostos, depreciacions i amortitzacions) als 100 milions d’euros i una ratio de solvència del 3,03%, xifra que reflecteix un descens continuat del endeutament i una posició financera sòlida.
Aquests resultats s’emmarquen en l’estratègia del Grup, basada en la reinversió constant en innovació, capacitat productiva i expansió comercial, segons ha explicat la companyia.
Porcelanosa s’expandeix a Àsia, Àfrica i Latam
Malgrat la lleugera contracció del mercat global en 2024, Porcelanosa ha reforçat la seua presència en àrees clau com Àsia, Àfrica, Europa extracomunitària i Llatinoamèrica, on les vendes van créixer un 12% respecte a 2023. Aquesta actuació evidencia la diversificació internacional de la companyia i la seua capacitat de creixement en mercats estratègics.
De cara a 2025, les previsions confirmen aquesta tendència positiva: Espanya creix un 10%, Portugal un 30% i Mèxic un 17% en el que va d’any, dades que consoliden la trajectòria ascendent de la firma.
Inversions estratègiques
En l’últim exercici, Porcelanosa va destinar 86 milions d’euros en inversió, dels quals el 60% es va dirigir al reforç de les plantes de producció a Vila-real, mentre que la resta va permetre impulsar la xarxa comercial amb noves obertures i renovacions en mercats estratègics.
En 2024 es van inaugurar botigues a Espanya (Marbella, Màlaga, Salamanca, A Corunya), Portugal (Madeira), Estats Units (Atlanta, Houston, Charlotte, Scottsdale, Nova York), Mèxic (Puebla), Uruguai (Montevideo), França (Saint-Étienne, Aix-en-Provence), Regne Unit (Chester), Durban (Sud-àfrica), Luxemburg i Itàlia (Verona).
Aquesta política de reforç de la xarxa comercial està tenint la seua continuïtat en 2025 amb noves obertures. L’expansió continua en 2025 amb nous showrooms a Bilbao (prevista per a desembre d’aquest any), Brussel·les -primera botiga a Bèlgica- i Estocolm, entre d’altres.
Com a primer pas a l’estratègia de penetració en nous mercats, la companyia està començant a establir oficines tècniques en diferents països on no tenia presència fins a la data. Aquestes establiment…