Reyna (Keith), Marcaide (Zubi) i Tormo (Columbus) superen els 3.000 milions en la seua plataforma de ‘family offices’
La previsió d'Atalaya és doblar esta xifra, fins als 6.000 milions d'euros, en 2026.
Santiago Reyna, CEO d’Atalaya, plataforma tecnològica per a la gestió de family offices. (Fotografia: Kike Taberner)
Atalaya, plataforma tecnològica per a la gestió de family offices i societats d’inversió impulsada per Santiago Reyna (Keith Ventures), Damià Tormo (Columbus Venture Partners) i Iker Marcaide (Zubi Capital), entre altres, ha superat els 3.000 milions d’euros en actius administrats que utilitzen aquesta eina. A més, la previsió de la companyia és doblar aquesta xifra, fins als 6.000 milions d’euros, en 2026.
Aquesta aliada tecnològica de l’entorn inversor compta amb Guillermo García i Sergio Baixauli (Onestic i Keith Ventures); Alberto García i María José Cuenca (We Are Cactus), Santiago Reyna (Keith Ventures) entre els seus socis fundadors. A més, s’han anat incorporant com a inversors de referència alguns grans emprenedors com Damià Tormo (Premi Rei Jaume I de Revelació Empresarial 2025) i Iker Marcaide (Zubi Capital), així com family office com Kaiho i Sairacaz.
En un esmorzar informatiu, Reyna ha explicat que compten entre els seus clients amb family offices “com els de Forbes” i societats patrimonials. Des de les més grans fins a les ‘més petites’, de 20 milions d’euros de patrimoni. El ‘ticket’ mínim per a una societat que vulga fer ús d’aquesta eina és d’un mínim de 20-30 immobles i 4-5 milions en líquid.
Fundada en 2020, es va començar a comercialitzar en 2024 i, des d’aleshores, amb poc més d’un any en el mercat, ja ha captat patrimonis per damunt dels 3.000 milions. “Detectem que els family offices, independentment de la mida, es mouen amb Excel”, ha explicat Reyna per a il·lustrar l’origen de la demanda per Atalaya. “No som gestors, els donem claredat, criteri i acompanyament”, aclareix.
A més, Reyna pronostica que “la indústria del wealth management canviarà molt en els pròxims anys perquè es produirà la major transferència de riquesa de la història per l’edat dels grans patrimonis” i “els fills volen una gestió diferent del seu patrimoni”.
Així, ja compten amb clients a València, Madrid, Barcelona o La Rioja, entre altres regions, amb l’objectiu posat en continuar creixent a Espanya i, en un futur, fer el salt internacional. En aquest sentit, Reyna considera que “hi haurà un augment de family offices a Espanya, per un tema generacional, i per la quantitat de vendes de companyies que es fan”.
“Volem atraure més clients i també tancar aliances amb actors financers, com banca privada, assessors patrimonials, assessors fiscals…”, ha profunditzat Reyna. A més, implementaran la seua pròpia eina d’IA en el primer trimestre de 2026.
La proposta d’Atalaya
El nucli d’Atalaya es construeix sobre una idea fonamental: la tecnologia és el mitjà, però el valor real es construeix en la relació amb les famílies, combinant proximitat i criteri humà. La seua plataforma inclou Atalaya Data Fabric, un sistema que integra i depura totes les dades patrimonials, i Atalaya Insights, que genera informes automàtics i fàcils d’interpretar.

L’objectiu és reduir esforços manuals i oferir una visió més clara i actualitzada del patrimoni. A diferència de les plataformes únicament digitals, la firma posa un èmfasi especial en l’acompanyament humà: escolta activa, coneixement del context familiar, protecció del llegat i continuïtat generacional. Aquesta combinació li ha permès consolidar una base creixent de clients d’alt patrimoni.
Cobalt, la comunitat privada de family offices més gran d’Espanya
Un altre dels pilars del projecte és Atalaya Cobalt, un ecosistema que s’ha convertit en la major comunitat independent de family offices del país i que reuneix ja a més de 200 famílies en un espai per a generar converses rellevants, compartir oportunitats off-market, accedir a experts i desenvolupar programes per a les noves generacions. L’espai de confiança d’Atalaya Cobalt es va consolidant en el panorama de grans patrimonis a Espanya.
Creixement i mètriques
En 2025, Atalaya ha assolit xifres que reflecteixen la seua sòlida adopció en el sector. Supera els 3.000 milions d’euros en Assets Under Data, ha aconseguit reduir un 60% el temps dedicat al reporting i ha incrementat un 25% l’eficiència dels equips patrimonials que treballen amb la seua plataforma. Aquestes dades mostren l’avanç de la companyia com a soci estratègic per als family offices i els seus assessors, que busquen ordre, claredat i visió a llarg termini en la gestió patrimonial.