Roig Arena, dia u: l’estadi de Juan Roig acollirà a un milió de persones en el seu primer any de vida.

El pressupost final d'este projecte personal del president de Mercadona ascendeix dels 300 milions inicials als 400.

Víctor Sendra, director general del Roig Arena, en rueda de prensa.

Víctor Sendra, director general del Roig Arena, en rueda de prensa.

Dia u per al Roig Arena, el pavelló multiusos promogut i finançat totalment per Juan Roig, president de Mercadona, en un curs 25/26 en què serà l’estadi del Valencia Basket i que, entre els mateixos partits, les desenes de concerts i la multitud d’esdeveniments corporatius ja tancats sumarà el pas d’un milió de persones.

Esta és la previsió de l’organització del Roig Arena anunciada en roda de premsa per Víctor Sendra, director general del pavelló, durant la presentació final als mitjans de l’espai.

Sendra ha volgut “posar en valor tot l’esforç que Juan Roig està fent per la societat” amb “fets i no paraules”. El nom, de fet, que va canviar respecte a la idea inicial, respon a la voluntat de fer un homenatge a la família Roig.

Ha anunciat també que la inversió final del projecte ha ascendit des dels 300 milions d’euros previstos inicialment fins als 400 milions.

Interior del Roig Arena
Interior del Roig Arena

Dins d’aquest pressupost, s’inclouen diverses actuacions del ‘Projecte Ciutat’ del Roig Arena, que té l’objectiu de millorar les dotacions del districte de Quatre Carreres i de la ciutat de València en general: la construcció del Colegi Públic Les Arts (en funcionament, amb un cost de 8 milions d’euros); un aparcament públic (obert fa un any, 20 milions d’euros) i la urbanització i enjardinament de més de 40.000 metres quadrats, on s’ubica el Parc de l’Afició del Valencia Basket (7 milions d’euros).

El director general del recinte de Juan Roig ha indicat també que, a dia de hui, per al primer curs 2025-2026, ja hi ha contractats 60 esdeveniments corporatius. En la part musical, són ja 57 els concerts a la venda -el primer, el dissabte amb ‘Bravo, Nino’- i 80 ja tancats, que s’anunciaran progressivament. En total ja són 14 ‘sold outs’: ‘Bravo, Nino’; Camilo; Manuel Carrasco, dos concerts de Joaquín Sabina; Los40 Music Awards; Anuel AA; The Waterboys; The Chicken; La M.O.D.A.; Delaossa; Fito & Fitipaldis; Hans Zimmer i Dani Martín.

“La música ven a València. El 75% de les entrades que han eixit a la venda ja estan venudes sense haver fet ni un concert. Més del 25% de les entrades comprades són de fora de la província de València, sumem turisme d’entreteniment”, ha assenyalat.

A tot això, cal sumar que el Roig Arena és la nova casa dels equips masculí i femení del Valencia Basket, tots dos en les seues respectives màximes categories, amb més de 14.500 abonats -rècord històric del club- i prop de 60 partits, als quals caldria afegir la Copa del Rei de bàsquet.

Impacte de més de 150 milions d’euros

A més, s’estima que, com a mínim, el Roig Arena impactarà en més de 150 milions d’euros en l’economia valenciana fins a setembre de 2026, una xifra que es focalitza en el públic de fora de València que es desplaçarà als esdeveniments musicals i d’entreteniment i que no suma el turisme de negocis (esdeveniments d’empresa i congressos) i el generat pels partits del Valencia Basket.

Interior del Roig Arena
Interior del Roig Arena

D’altra banda, el Roig Arena també obri ja les portes amb la seua restauració: el restaurant Poble Nou, Ultramarins Roig i El Mercat de Roig Arena, gastromarket on se situen Hundred Burgers (amb la millor hamburguesa del món); La Mesedora (entrepans); Adicto i Adicta (truites i croquetes); Per Me (pizzes i coques); Xé Chicken (hamburgueses de pollastre), Dichō (asiàtic) i Maverick’s (hot dogs artesanals). La major part de la restauració del recinte es gestiona de la mà del xef Miguel Martí, al capdavant de la cuina central, Poble Nou i Ultramarins Roig.

D’altra banda, el director general del Roig Arena ha agraït el gran treball de patrocinadors, com Grupo Pamesa, Heineken, CaixaBank, Iberdrola o Coca-cola, entre altres, i el seu suport al projecte. “València compta a partir de hui amb un recinte preparat per a acollir qualsevol tipus d’esdeveniment en cobert, tant de caràcter nacional com internacional, oferint el millor equipament i els millors serveis per al client o el promotor i per al públic”, ha afegit el director general del Roig Arena.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Ana y Pablo Serratosa
Zriser (Serratosa) aposta per fons de capital risc d’Arcano i Citigroup i perd en 2024.