Sp-Berner, proveïdor de Mercadona, incrementa un 18% les vendes malgrat l’impacte després de la DANA.

La companyia familiar valenciana tanca l'exercici del seu 60é aniversari facturant 146 milions d'euros i enfortint el seu compromís d'inversió.

Entrada a las instalaciones de Sp-Berner en Aldaia (Valencia)

Entrada a las instalaciones de Sp-Berner en Aldaia (Valencia)

Sp-Berner, companyia familiar especialitzada en la transformació de plàstic amb més de sis dècades de trajectòria, ha tancat l’exercici del seu 60é aniversari amb una facturació de 146 milions d’euros i un benefici abans d’impostos de 17,5 milions, la qual cosa suposa un creixement en les seues vendes del 18% consolidant la seua posició com a referent en el sector. Amb el seu projecte Indústria 4.0 invertirà 100M d’euros en els pròxims quatre anys per a ampliar, automatitzar, digitalitzar i especialitzar les seues plantes productives.

Aquesta estabilitat financera s’emmarca en el seu pla estratègic d’eficiència i control de costos, així com en l’aposta decidida per la innovació i la sostenibilitat.

L’empresa valenciana amb més de 60 anys en el sector de la transformació de plàstic i presència en més de 55 països, celebra el seu 60é aniversari amb 146 milions de facturació i reforça el seu compromís inversor.

Invertirà 100 milions d’euros en els pròxims quatre anys dins del seu ambiciós pla “Indústria 4.0”, mentre consolida el seu lideratge en sostenibilitat, automatització i expansió internacional.

Un dels grans fitons del nou cicle estratègic de l’empresa és el desplegament del projecte Sp-Berner 4.0, un complex industrial intel·ligent pel qual la firma destinarà més de 100 milions d’euros entre 2025 i 2028.

Aquesta inversió té com a objectiu automatitzar, digitalitzar i especialitzar les seues plantes productives, reforçant així la seua capacitat de competir a escala global, sempre en línia amb els estàndards més exigents en sostenibilitat i tecnologia.

Malgrat mantindre un nivell de facturació similar a l’any anterior, Sp-Berner va aconseguir augmentar un 7% les unitats venudes en les línies de Consum i Mobiliari d’exterior.

Aquest creixement s’ha produït en paral·lel a una reducció del 20% en les referències actives, en línia amb l’estratègia de “Surtido Eficiente“, que ha permès augmentar la contribució per producte i donar major protagonisme als llançaments recents.

Aquestes mesures han contribuït a reforçar el lideratge de la companyia en el canal de gran distribució, amb Mercadona com a principal client, tant en la categoria de neteja (escofes, mànecs, recollidors), com en parament de la llar (recipients hermètics) i mobiliari exterior sostenible.

Instal·lacions de Sp-Berner en Aldaia

La sostenibilitat és un dels pilars centrals de Sp-Berner. Des de la seua planta de reciclatge en Torrent (València), de 72.000 m², l’empresa ha reciclat unes 20.000 tones de plàstics post-consum i industrials durant l’últim exercici.

Fins i tot després dels danys ocasionats per la Dana, la firma va incrementar un 18% les vendes de matèries primeres plàstiques reciclades, consolidant el seu compromís amb l’economia circular.

A més, en la seua transició energètica, Sp-Berner va generar 5,6 milions de Kwh d’energia solar, cosa que equival a la plantació de 75.000 arbres a l’any i la reducció de 1.500 tones de CO₂.

Actualment, el 54% del seu consum energètic prové de fonts renovables, tot això sota un Sistema de Gestió Ambiental certificat UNE-EN ISO 14001.

La companyia va tancar 2024 amb una plantilla mitjana de 771 empleats, un 5% més que l’any anterior. El capital humà és considerat una peça clau en la seua transformació cap a l’excel·lència, recolzada en el desenvolupament de competències, lideratge intern i el compromís de l’equip.

A nivell internacional, Llatinoamèrica serà un dels focus clau d’expansió en 2025, dins del seu pla d’internacionalització, que ja li permet tindre presència en més de 55 països.

Amb tres plantes de producció a València que sumen 350.000 m² i més de 120 màquines injectores, Sp-Berner transforma plàstic reciclat en productes d’alt valor afegit. La seua estructura comercial s’organitza en quatre divisions: Consum, Mobiliari de jardí, Industrial i Reciclatge, totes orientades a oferir solucions respectuoses amb el medi ambient i d’alt rendiment.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada
Fernando Roig canvia de Endesa a Naturgy i multiplica per cinc el benefici de Pamesa