Un important directiu de Recursos Humans alerta sobre la IA: «Hi haurà un problema d’ocupació per a enginyers»

Sepúlveda (VIU) afirma que la IA els està afectant des de dos angles: "Per la part de com expliquem i per la part de com aprenen els estudiants i de com utilitzen la IA per a contestar exàmens i treballs"

Mesa de debate sobre IA con Fernando Jiménez, CIO de Grupo Segura; Javi Rayón, Chief of product & innovation en Sesame y José Sepúlveda, vicerrector de Tecnología y Transformación Digital en la Universidad Internacional de Valencia (VIU).

Mesa de debate sobre IA con Fernando Jiménez, CIO de Grupo Segura; Javi Rayón, Chief of product & innovation en Sesame y José Sepúlveda, vicerrector de Tecnología y Transformación Digital en la Universidad Internacional de Valencia (VIU).

“En els Estats Units ja està havent un problema real de recerca d’ocupació per a enginyers i es traslladarà a Espanya”. És una de les conclusions de la taula en la qual han participat Grup Segura, Sesame i la Universitat Internacional de València (VIU), on han analitzat en els seus casos d’ús i anàlisi de l’estat i aplicació actual de la intel·ligència artificial (IA) el fòrum ValencIA, organitzat per el Grup Economia Digital a l’espai Les Naus de la capital valenciana i amb la col·laboració de Telefónica i l’Ajuntament de València.

Amb la coordinació del periodista d’Economia Digital Fernando Arufe, la jornada ha comptat amb dues taules de debat. La primera s’ha centrat en l’eficiència i la gestió intel·ligent de la intel·ligència artificial i, per a això, ha comptat amb la participació de Daniel Vera, director de màrqueting de Mysphera, i Ilian Radoytsov, CCO d’AuraQuantic.

La segona taula debat s’ha centrat en la innovació industrial i humana amb Intel·ligència Artificial i ha comptat amb les aportacions de Fernando Jiménez, CIO de Grup Segura; Javi Rayón, Chief of product & innovation en Sesame i José Sepúlveda, vicerector de Tecnologia i Transformació Digital a la Universitat Internacional de València (VIU).

Des de Sesame, Javi Rayón ha posat en valor que la tecnològica valenciana va ser “una de les primeres programaris a incorporar la intel·ligència artificial al producte que oferim als clients a mitjans de 2022 i des de llavors hem fet un camí bastant llarg”.

En esta línia, ha seguit: “I encara que la nostra primera aposta era per oferir valor al client final, la veritat és que on més esforç hem estat fent en els últims mesos ha sigut precisament en transformar els nostres propis processos interns i oferir un valor addicional a través de com treballem nosaltres”.

“Eines que abans ni tan sols podíem imaginar”

Per exemple, la manera en què fan el research dins de la companyia, els processos de disseny, de definició de producte, etcètera, “s’han accelerat moltíssim” i, sobretot, estan “començant a oferir una sèrie d’eines que abans ni tan sols podíem imaginar”.

Javi Rayón, Chief of product & innovation en Sesame.
Javi Rayón, Chief of product & innovation en Sesame

“D’altra banda, el valor que oferim al client final a través del producte. Noves funcionalitats que l’ajuden a, per exemple, avaluar resultats de manera molt més ràpida, analitzar volums de dades que abans es feien de manera manual… I en el nostre cas, que som un producte de recursos humans, doncs tot el que pugues imaginar, des de fer més senzill el procés de reclutament de candidats fins a l’avaluació de la satisfacció de l’empleat, eines de comunicació interna…”, ha exposat.

Rayón ha llançat a més una predicció sobre el mercat laboral i l’impacte de la IA: “S’estan creant noves oportunitats de negoci que abans no existien i algunes molt interessants per a gent que ve de humanitats. Per a mi, el perfil que ve de humanitats és molt interessant que entre en tecnologia. Gent que per exemple ve de traducció i altres dominen molt bé la paraula i fa falta gent que es sàpig”””

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada