Zubi Group, d’Iker Marcaide, continua escalant: eleva un 21% els seus ingressos i retalla un 18% les seues pèrdues.

La matriu del grup va assolir 771.576 euros de facturació i un resultat de 1,29 milions de pèrdues, ha reforçat el seu patrimoni i ha reduït el deute.

Iker Marcaide (der.), en la celebración del décimo aniversario de Zubi Group (Foto: Zubi Group)

Iker Marcaide (der.), en la celebración del décimo aniversario de Zubi Group (Foto: Zubi Group)

Zubi Group Impact, matriu de l’ecosistema Zubi Group, el grup fundat i presidit per l’emprenedor i inversor valencià Iker Marcaide, va tancar 2024 amb una facturació de 771.576 euros, un 21,1% més que l’any anterior, i unes pèrdues de 1,29 milions d’euros, la qual cosa suposa una millora del 18% respecte a 2023.

La companyia consolida així la senda d’avanç iniciada l’ exercici previ, amb més ingressos i una contenció de les pèrdues, ja que en l’exercici anterior quasi doblà les seues vendes fins als 637.107 euros, mentre que els seus resultats també reflectiren pèrdues, encara que també es reduïren en un 7,3% fins als 1.580.242 euros.

Així figura en els últims resultats presentats per l’empresa en el registre mercantil, corresponents a l’exercici 2024, i consultats per aquest diari.

Segons les dades extretes de l’aplicació Insight View i els comptes dipositats per Zubi Group en el registre mercantil, en aquest últim any, el resultat d’explotació va ser de –1,87 milions d’euros, amortitzat per un resultat financer positiu de 551.425 euros. Les despeses de personal ascengueren a 1,87 milions d’euros, mentre que altres despeses d’explotació se situaren al voltant de 0,75 milions.

En el balanç, els actius totals arriben a 38,42 milions d’euros i el patrimoni net se situa en 34,58 milions, després d’un reforç del capital (fins a 960.199 euros) i de la prima d’emissió, que ascendeix a 40,61 milions. En el passiu, el deute amb entitats de crèdit es redueix fins a uns 0,20 milions i desapareix el deute a llarg termini amb empreses del grup per 6,53 milions. La caixa millora de forma notable fins a 1,12 milions.

En matèria d’ocupació, la plantilla mitjana va ser de 29 persones (26 un any abans) i el periode mitjà de pagament a proveïdors va descendir fins als 13 dies. A tancament de l’exercici, la societat comptava amb 27 empleats (11 homes i 16 dones).

Zubi Group i les seues ‘àrees d’acció’

Zubi Group és un ecosistema empresarial de ‘triple impacte’ (social, ambiental i econòmic) creat per Iker Marcaide. Opera en quatre àrees: emprenedoria (Zubi Labs), ciutats sostenibles (Zubi Cities), inversió d’impacte (Zubi Capital) i educació (Imagine Montessori School). El seu propòsit és fundar i finançar iniciatives que resolguen reptes com el canvi climàtic, l’economia circular o la inclusió social.

Des de Zubi Labs -el seu venture builder– han nascut o s’han desenvolupat projectes com Matteco (materials avançats per a hidrogen verd; va tancar una Sèrie A de 15 M€ en 2024), CoCircular (gestió circular de residus de construcció amb software propi), Woodea (construcció industrialitzada en fusta) o Nido (plataforma per a dissenyar i instal·lar aerotèrmia residencial).

Amb Zubi Cities, el grup impulsa desenvolupaments urbans sostenibles com el Barri La Pinada a Paterna i gestiona La Pinada Lab, un centre d’innovació oberta orientat a solucions de ciutat i construcció sostenible.

En educació, Imagine Montessori School imparteix currícul britànic amb pedagogia Montessori a València (dos campus a Paterna) i un fort focus en sostenibilitat.

En l’àrea financera, Zubi Capital gestiona vehicles i mandats d’inversió d’impacte -inclòs Diversity Catalyst FCRE, primer fons de venture capital d’impacte a Espanya centrat en diversitat i inclusió- i figura registrada davant la CNMV com a gestora (SGEIC).

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada