El Consell destina 375.000 euros a la Cambra de Comerç d’Alacant per a la promoció turística.
El conveni inclou, així mateix, accions en l'àmbit nàutic i familiar, amb la vista posada en la captació de nous públics i la millora de la visibilitat internacional de la província.

Playa de Poniente de Benidorm.
La Generalitat Valenciana impulsa, juntament amb la Cambra de Comerç d’Alacant, la projecció turística de la província a través d’un ambiciós pla de promoció respaldat amb 375.000 euros per a 2025.
L’aliança reforça el posicionament de la Costa Blanca en mercats estratègics, apostant pel turisme gastronòmic, nàutic, cultural i familiar, i subratlla la importància de la innovació, la cooperació públic-privada i el desenvolupament d’esdeveniments de referència per a captar viatgers nacionals i internacionals.
L’acord destina 375.000 euros, canalitzats per Turisme Comunitat Valenciana, a iniciatives que consoliden Alacant com a destinació diversa i competitiva en l’àmbit europeu.
Es prioritza la promoció de la Costa Blanca en els principals mercats emissors, especialment el Regne Unit, el nord i l’est d’Europa, amb campanyes i accions directes orientades a incrementar fluxos turístics i desestacionalitzar la demanda.
Entre les actuacions previstes destaca el suport a la VII edició de la fira experiencial “Alacant Gastronòmica”, programada del 3 al 6 d’octubre en IFA-Fira Alacant, que reunirà a més de 250 expositors i comptarà amb ponències de xefs de prestigi, showcookings, tastos, degustacions i concursos tan icònics com el Campionat d’Espanya de Truita de Patates.
El conveni inclou, així mateix, accions en l’àmbit nàutic i familiar, amb la vista posada en la captació de nous públics i la millora de la visibilitat internacional de la província.
L’estratègia conjunta busca també potenciar la qualitat i sostenibilitat del sector mitjançant l’obtenció de certificacions reconegudes, en línia amb altres ajudes promogudes per a empreses turístiques que aposten per l’excel·lència i l’economia circular.
Aquest enfocament fomenta no sols el creixement en termes quantitatius, sinó també una oferta més responsable i adaptada a les noves demandes del viatger contemporani.