Actualizado
Colombia estuda excluír ao dono de Puentes do maior contrato de obra pública do país
A empresa pública que promove a segunda liña do metro de Bogotá amplía o prazo do proceso de contratación para analizar un posible conflito de interese do grupo chinés, o que achandaría o camiño a Sacyr, Acciona e CAF para conseguir o contrato

Proyecto para el metro de Bogotá en la estación Antonio Nario / Metro de Bogotá
Metro de Bogotá, a empresa pública que lanzou a maior licitación de Colombia e unha das máis grandes de Latinoamérica, decidiu alongar os prazos antes de decidir a adxudicación do contrato para a construción da liña 2 do metro, unha obra pública que podería alcanzar os 7.000 millóns de investimento. Aínda que a resolución do concurso estaba prevista para abril ou antes, no que era xa un segundo prazo desde a previsión inicial de decembro de 2023, a promotora estendeu o proceso ata agosto para analizar un posible conflito de interese entre os consorcios que optan ao contrato. No centro da investigación está CCCC, o dono chinés da galega Puentes, que xa se fixo coa construción da liña 1 da infraestrutura.
As catro alianzas que compiten pola liña 2 son: Mota Engil e CRRC; China Harbour Engineering Company e Xi’an Rail Transportation Group; China Railway Construction Electrification Bureau e China Railway Construction Corporation; e o consorcio español formado por Sacyr, Acciona e CAF. Os grupos españois xa denunciaran unha posible situación de conflito de interese dos grupos chineses, pedindo apartalos do concurso. Pero non foron os únicos. O Banco Interamericano de Desenvolvemento (BID), un dos financiadores da obra –tamén o é o Banco Europeo de Investimentos que dirixe Nadia Calviño— advertiu igualmente dese posible conflito de interese.
O dono de pontes, accionista de Mota Engil
O problema para a institución radicaría na vinculación de CCCC con dúas dos consorcios, de maneira que detecta un risco de que poida influír sobre as ofertas de ambos os licitadores. Nunha carta do 19 de decembro, advertía a Metro de Bogotá da necesidade de información adicional para descartar o conflito de interese. Sacyr, Acciona e CAF denunciaran aos outros tres consorcios con participación chinesa, pero a misiva do BID incluía soamente a dous.
CCCC, ademais de controlar o 66% da galega Puentes, controla o 32,4% da portuguesa Mota Engil, que se presenta ao concurso en alianza con CRRC. Ademais, o conglomerado chinés é dono de China Harbour Engineering Company, que lidera outro dos consorcios. Esta vinculación indirecta coa maior construtora portuguesa non representaría un problema na normativa colombiana, pero a licitación lanzouse baixo as normas do BID, que rexerán tamén as ofertas que deben presentar os grupos.
A promotora ve «posible» o conflito de interese
Este envurullo levou a Metro de Bogotá a dilatar o proceso. Nun comunicado, a empresa pública recoñecía a protesta do consorcio español e aseguraba que «encamiñou o seu traballo en buscar a solución adecuada, da man da banca multilateral». «Esta situación non representa ningún risco financeiro para o proxecto e tampouco pon en risco a adxudicación do contrato para a construción, operación e mantemento da Liña 2 do Metro Subterráneo a Suba e Engativá», recalcou.
Engadía que tras a «protesta» recibida «sinalando un posible conflito de interese entre dous precalificados», realizouse unha análise con base aos documentos achegados ao proceso, que procedeu a transparentar na súa páxina web. «Considerouse que existe a posibilidade dun conflito de interese, o cal deberá ser resolvido #de acordo con as normas que rexen o proceso de selección«, concluía.