Actualizado
Inditex sitúase a un paso de Dior e Nike por valor en bolsa
A multinacional de Amancio Ortega xa xoga noutra liga tras marcar o seu máximo histórico no Ibex e lograr unha capitalización de 127.000 millóns

La presidenta de Inditex, Marta Ortega, acompañada por su marido, Carlos Torretta (d), y por su padre, Amancio Ortega, durante el concurso internacional de saltos de Casas Novas, en el concello coruñés de Arteixo. EFE/Cabalar
Inditex, o xigante de Marta Ortega e Óscar García Maceiras, sobe outro banzo máis. Este mércores a compañía marcou un novo máximo histórico no Ibex35, ao pechar a sesión coa acción intercambiándose a 40,81 euros a acción, cunha subida de 1,77%. Desta forma, a súa capitalización bolsista roza os 127.000 millóns de euros, co que pulveriza aos seus rivais tradicionais, como no caso da xaponesa Fast Retailing ou, a moitísima máis distancia, a sueca H&M, e sitúase a un paso dun xigante da moda de luxo como é Dior ou do rei da roupa deportiva, Nike.
Os 40,81 euros que marcou este mércores Inditex supoñen o prezo máis alto alcanzado pola súa acción desde que comezou a cotizar, no ano 2001. Durante a sesión, logrou marcar un máximo intradía de 40,9 euros.
O mercado espera polos seus resultados
Unha das razóns da arrancada da multinacional con sede en Arteixo está nas boas previsións dos analistas para a presentación de resultados anuais do grupo, que terá lugar o próximo 13 de marzo. Un dos últimos informes coñecidos é o de Oddo BHF, que elevou o prezo obxectivo da acción desde os 40,5 aos 44 euros. En liña co resto de casas de análises, sostén que a compañía crecerá tanto en vendas como en beneficios e marxe bruto.
Os analistas sosteñen que a matriz de Zara presentará uns resultados o próximo marzo nos que se achegará aos 36.000 millóns de euros en vendas, mentres que o seu beneficio pasará dos 4.130 millóns de euros que marcou en 2022 a máis de 5.300 millóns de euros, pulverizando as súas ganancias ata a data.
Un 80% de valor máis que Iberdrola
Que a cotizada domina o Ibex nestes momentos é unha obviedad. Cos seus 126.941 millóns de capitalización bolsista, os investidores outórganlle un prezo un 80% superior á da segunda compañía con máis peso no selectivo: Iberdrola, cun valor en bolsa de 70.303 millóns de euros. No que vai de ano, Inditex revalorizouse un 3,5%. A súa gran subida produciuse ao longo de 2023, cando escalou máis do 58% en bolsa.
Pero, á marxe do Ibex, coas métricas actuais, a distribuidora de moda sitúase a un paso doutros xigantes do sector, ata o de agora moi afastadas da firma galega. Cotizada na bolsa de París, o xigante do luxo Dior presentaba este mércores unha capitalización bolsista de 140.000 millóns de euros, mentres que Nike, o gran distribuidor de moda deportiva, na bolsa de Nova York, alcanza os 146.000 millóns de euros ao cambio.
Se Inditex chegase a alcanzar un prezo por acción de 44 euros, como apuntan moitos analistas, superaría os 137.000 millóns de euros de capitalización bolsista, co que estaría practicamente á vez que Dior, que pechou 2022 cunhas vendas de 79.184 millóns de euros e unhas ganancias de case 5.800 millóns de euros.
Pulveriza aos seus rivais tradicionais
Así, Inditex relaciónase con outra liga de compañías do sector tras a súa subida en bolsa e deixa atrás aos seus competidores máis directos no mercado. Por exemplo, Fast Retailing, a dona de Uniqlo, o Zara xaponés, presenta na actualización unha capitalización bolsista que rolda os 82.000 millóns de euros ao cambio mentres que H&M, o seu histórico rival sueco, rolda os 18.000 millóns de euros.
Co seu prezo actual de mercado, Inditex supera tamén as previsións de Shein, o xigante da moda ultra baixo custo, en pleno proceso de saída a bolsa. A finais do pasado ano, transcendeu que a compañía aspiraba a saltar ao parqué cunha valoración duns 90.000 millóns de dólares, uns 83.000 millóns de euros ao cambio actual.
Lonxe atópase aínda de LVHM, a maior cotizada de Europa por capitalización, en disputa desde hai meses con Novo Nordisk, que este mércores presentaba un valor bolsista por encima de 411.000 millóns de euros. O xigante francés dono de marcas como Louis Vuitton, Christian Dior, Loewe ou Fendi marcou o pasado ano récor de beneficios con 15.174 millóns de euros, un 8% máis que en 2022, mentres que as súas vendas alcanzaron os 42.169 millóns de euros.