Navantia levará parte do seu negocio de eólica mariña aos estaleiros do Titanic

Os estaleiros públicos prevén expandir a actividade da súa división de eólica mariña, Navantia Seaenergies, á británica Harland & Wolff, onde ve "oportunidades" de construír subestacións, monopiles, jackets e eólica flotante para clientes, "incluíndo empresas españolas"

El presidente de Navantia, Ricardo Domínguez, visita los astilleros de Harland&Wolff en Belfast tras la adquisición de los mismos por la filial británica de la empresa dependiente de la SEPI

El presidente de Navantia, Ricardo Domínguez, visita los astilleros de Harland&Wolff en Belfast tras la adquisición de los mismos por la filial británica de la empresa dependiente de la SEPI. Foto: Navantia

A insolvencia dos estaleiros británicos Harland & Wolff puxo nun apuro a Navantia, contratista principal do Programa FSS para construír tres buques de apoio loxístico de 216 metros de eslora e 39.000 toneladas para a Royal Navy, un encargo de case 2.000 millóns en alianza coa constructora do cinematográfico Titanic. O grupo español, que opera no Reino Unido coa filial Navantia UK, decidiu desembolsar 110 millóns para quedarse ao seu socio, 83,6 millóns en efectivo e 27 millóns en compensación de préstamos, o que ademais de protexer o seu traballo para a Royal Navy permitiulle facerse con catro estaleiros, un en Inglaterra, outro en Irlanda do Norte e dous en Escocia.

Dixo entón a compañía que, máis aló de asegurar o desenvolvemento do contrato co Ministerio de Defensa británico, a operación permitía dar un salto no proceso de internacionalización e contar con unha nova plataforma de crecemento, unha vez desenvolvidas as inversións necesarias para modernizar as instalacións. Esas oportunidades de crecemento que ve Navantia pasan tamén polas enerxías verdes, particularmente pola eólica mariña, ademais de pola construción naval.

O grupo que preside Ricardo Domínguez deixa constancia do interese por expandir as operacións da súa división Seanergies, enfocada principalmente aos parques offshore e ao hidróxeno, cara terras británicas. “Outro fito relevante son as oportunidades que ofrece a incorporación dos estaleiros de Harland & Wolff á filial británica Navantia UK. Isto inclúe a posibilidade de proxectos de subestacións, monopiles,
jackets e eólica flotante para distintos clientes
, entre os que se inclúen empresas españolas”, sinalan os estaleiros públicos nas súas contas anuais.

A explotación destas capacidades é interesante tamén por razóns de mercado. Seanergies destaca no documento que unha parte das oportunidades de negocio deste exercicio en subestacións, jackets e eólica flotante deriva das subastas de enerxía do Goberno británico, que prevé adxudicar este ano entre 8,5GW e 10GW en parques offshore.

Colaboración en eólica mariña desde 2021

Ao botar a vista atrás, os plans de Navantia non sorprenden. En 2021, antes da crise de Harland & Wolff e co contrato da Royal Navy no peto, iniciou unha colaboración co estaleiro británico no ámbito da eólica mariña. O obxectivo do acordo era desenvolver de maneira conxunta proxectos de construción de estruturas para parques offshore e contaba coa participación de Windar, que opera xunto a Navantia na planta de Fene.

“A colaboración permitirá combinar a experiencia e a tecnoloxía de Navantia e Windar na construción de cimentacións fixas e flotantes coa capacidade produtiva de Harland & Wolff, o estaleiro con maior superficie industrial do Reino Unido, de cara a futuros concursos de enerxía eólica offshore neste país. O mercado de eólica flotante no Reino Unido e no conxunto de Europa vai requirir unha velocidade de produción e entrega de cimentacións que non poderá lograr un fabricante en solitario. Esta alianza permitirá a Navantia-Windar e H&W contratar paquetes máis grandes e converterse nun fabricante líder en Europa“, explicou entón a compañía controlada pola Sepi.

Navantia apunta a 6.500 millóns

En 2024, a área de enerxías verdes de Navantia alcanzou unha cifra de negocio de 247,7 millóns, cun incremento próximo ao 70% respecto ao exercicio anterior. Ademais, o grupo contaba a finais de decembro con 25 ofertas presentadas e en proceso de valoración, nas que optaba a uns 6.500 millóns de negocio.

Esta liña de actividade é relevante en Galicia, pois os estaleiros teñen en Fene o seu centro de referencia para a fabricación de compoñentes e solicitou tamén espazo no porto exterior da Coruña para habilitar unha planta de ensamblado de compoñentes de gran tamaño.

Tanto en España como no Reino Unido, os estaleiros públicos están asentando os mimbres para ampliar a súa participación nas enerxías verdes, como proba a alianza de Seanergies con Semco Maritime para o desenvolvemento de subestacións de eólica mariña ou o desembarco no hidróxeno renovable, pois prevía asinar este ano o seu primeiro contrato para construír cinco electrolizadores para plantas de xeración españolas.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta