Actualizado
O outro gran negocio dos donos de Zendal: o grupo do Kill-Paff gaña un 36% máis en España e reparte dividendo
A química galega Zelnova Zeltia, presidida por Pedro Fernández Puentes, tamén vicepresidente de Pharma Mar, finalizou 2024 con vendas conxuntas, entre o negocio español e italiano, de case 90 millóns e un ebitda de 8,5 millóns

Imagen interior de las instalaciones de Zelnova Zeltia en O Porriño
Co permiso do seu primo, José María Fernández de Sousa, Pedro Fernández Puentes é un dos maiores empresarios galegos do sector farmacéutico. Presidente do xigante Zendal, ubicado en O Porriño, ocupa tamén unha vicepresidencia en Pharma Mar, compañía da que é accionista. Pero, ademais, é tamén propietario xunto coa súa familia de Zelnova Zeltia, o grupo químico detrás de marcas tan recoñecidas como Kill-Paff, Casa e Xardín, ZZ, Splash ou Toke. Representa a outra gran pata dos seus negocios. Unha especialmente estable. O ano pasado incrementou os seus beneficios en España un 36% ata os 4,25 millóns de euros. Se se ten en conta tamén as súas actividades en Italia, baixo a firma Copyr, acabou 2024 cunha cifra de negocio consolidada que rozou os 90 millóns e cun Ebitda (resultado antes de impostos, taxas, amortizacións e depreciacións) de 8,5 millóns.
Fernández Puentes fixo co 100% das accións de Zelnova Zeltia en 2019 a través de dúas das súas sociedades patrimoniais. Desembolsou 33,4 millóns de euros, sendo a vendedora a propia biofarmacéutica da que é conselleiro, Pharma Mar. Hoxe en día, a sociedade cabeza do grupo químico, tanto do negocio español como do italiano, é Allentia Invest. O consello de Zelnova está presidido polo veterano empresario, ocupando o cargo de conselleiro delegado Juan Carlos Ameneiro Rivas. Non obstante, compañía de carácter familiar, Andrés, Félix, Marcos e Concepción Fernández Álvarez Santullano tamén ocupan un asento no máximo órgano de dirección.
Negocio en España
A familia de empresarios, a través de Allentia, verase tamén beneficiada do bo desempeño do grupo químico, xa que a xunta de accionistas de Zelnova Zeltia aprobou o pasado xuño o reparto dun dividendo á conta do exercicio 2024 de 3,2 millóns de euros.
Segundo a documentación remitida ao Rexistro Mercantil polo grupo con base de operacións en O Porriño, a parte española do negocio, é dicir, Zelnova, finalizou o exercicio pasado incrementando a súa cifra de negocios case un 7%, desde os 51,9 aos 55,5 millóns. O beneficio neto, como xa se apuntou, estirouse un 36%, dos 3,12 millóns anotados en 2023 a 4,25 millóns de euros.
A pata italiana
Tamén creceu a sociedade domiciliada en Milán, Copyr, a outra pata do negocio, que incrementou vendas de 36,6 millóns ata 38,9 millóns. Os administradores da compañía indican, neste caso, que o resultado de explotación da compañía, o propio da actividade da mesma, incrementouse dos 2,3 aos 2,9 millóns.
En termos consolidados, o negocio do grupo foi ata os 89,14 millóns, un 5%. O grupo creceu, aínda que a menor ritmo que o exercicio precedente, cando o avance na cifra de negocio foi dun 15%.
Marcas recoñecidas
Explican os administradores da compañía que, a pesar da “plana evolución do mercado e a forte competencia” logrou pechar un exercicio favorable, apoiado no recoñecemento das súas marcas.
“O mercado da gran distribución, que é o principal no que actúa a nosa compañía, continúa evolucionando de maneira firme cara á marca de distribuidor, pero a estratexia mixta que segue a nosa empresa facilitounos competir en moi boas condicións nun mercado moi tensionado pola competencia, ao tempo que nos permitido consolidar o noso modelo de negocio”, expoñen.