A caída do prezo da celulosa arrastra a Ence a perdas de case sete millóns no primeiro semestre

O grupo, que no mesmo período de 2024 obtivo uns beneficios de 26,5 millóns, alcanzou nos seis primeiros meses do ano unha facturación de 379,2 millóns, o que representa unha caída do 15,5%

Vista de la biofábrica de Ence en Pontevedra

Vista de la biofábrica de Ence en Pontevedra

Ence Enerxía e Celulosa rexistrou durante os primeiros seis meses do ano unhas perdas por valor de 6,9 millóns de euros, unha cifra que contrasta cos 26,5 millóns de beneficios que conseguiu durante o mesmo periodo do ano anterior. Segundo informou a compañía á Comisión Nacional do Mercado de Valores (CNMV) estes números vermellos estarían xustificados polo descenso do prezo da celulosa e a incerteza arancelaria.

Por outra banda, o resultado bruto de explotación (ebitda) do grupo situouse ao peche de xuño nos 58 millóns de euros, cun recorte do 42,5% respecto ao ano pasado. A cifra de negocios da empresa entre xaneiro e xuño alcanzou os 379,2 millóns de euros, o que representa unha caída do 15,5% fronte ao mesmo período do ano pasado.

No segundo trimestre, os ingresos do grupo alcanzaron os 192 millóns de euros, cun incremento do 3% fronte ao trimestre anterior. Esta cifra viuse impulsada por un maior volume de vendas tanto en celulosa -con 243.000 toneladas, 12% máis que no trimestre anterior, no que se produciu a parada de Navia-, como no negocio de Enerxía -con 303 gigavatios hora (GWh), un 9% máis que no trimestre anterior- que permitiron mitigar un entorno débil de prezos de venda.

Ence indicou que o prezo bruto medio da fibra curta (BHKP) en Europa foi de 1.177 dólares por tonelada entre abril e xuño, fronte a máximos de 1.218 dólares alcanzados en abril, e no mes de xullo sitúase en 1.060 dólares por tonelada, por baixo do custo marxinal de produción de parte da industria.

Recuperación nos prezos

Con todo, a compañía estima que o proceso de restocaxe debería “impulsar unha recuperación dos prezos unha vez superadas as incertezas arancelarias”.

En canto á débeda financeira neta do grupo, situouse ao peche de xuño en 362,5 millóns de euros -incluíndo 60 millóns de pasivos IFRS 16-, dos que 256 millóns de euros corresponden ao negocio de Celulosa e 106,5 millóns de euros ao de Renovables.

As celulosas especiais gañan terreo

No que vai de exercicio, o grupo dirixido por Ignacio Colmenares continuou centrado na súa estratexia de transformación cara a un fabricante de celulosas especiais de maior valor engadido, substitutivas da fibra longa e que o posicionarán como un dos produtores máis competitivos nese mercado.

A iso súmase a súa aposta polas enerxías renovables non convencionais, a través de novos desenvolvementos en biometano e calor industrial renovable.

Así mesmo, durante o segundo trimestre Ence conseguiu reducir o seu custo medio por tonelada de celulosa (‘cash cost’) ata os 488 euros, o que representa unha mellora de 22 euros/toneladas respecto ao trimestre anterior, grazas á mellora continua da eficiencia operativa e ás iniciativas de optimización enerxética.

Destacar que as celulosas especiais continúan gañando protagonismo dentro do mix comercial da compañía, alcanzando xa o 32% do total de vendas de Celulosa no primeiro semestre, fronte ao 23% do primeiro semestre de 2024 e no camiño do seu obxectivo do 62% en 2028.

Esta evolución reflicte o firme compromiso de Ence con produtos de maior valor engadido, e verase reforzada, no cuarto trimestre do ano, coa entrada en operación da nova liña de produción de celulosa fluff destinada ao mercado de produtos hixiénicos absorbentes.

En canto ao negocio Renovable, a empresa está impulsando unha plataforma de biometano para alcanzar unha produción de un TWh e un Ebitda de 60 millóns de euros en 2030. Adicionalmente, en calor industrial renovable, estímase alcanzar unha produción de 2 TWht/ano e un Ebitda de 40 millóns de euros en 2030.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta