CoRural, o novo grupo de Clun e Leite Celta, abre a porta a incorporar máis empresas.
Javier Bretón, director xeral de Leche Celta, sostén que CoRural "é un proxecto que debe e pode dar visibilidade" e que a alianza repercutirá na mellora dos prezos que se pagan aos gandeiros galegos pola súa leite.
O director xeral de Leche Celta, Javier Bretón, que será un dos futuros conselleiros delegados de CoRural.
CoRural, novo grupo galego xurdido da alianza entre Clun (Feiraco) e Leite Celta, está aberto a “escoitar” a outras empresas que queiran sumarse ao proxecto. O director xeral de Leite Celta, Javier Bretón, que será un dos dous futuros conselleiros delegados de CoRural –xunto ao director xeral de Clun, Juan Gallástegui– apuntou que a tendencia no lácteo en Europa é “facerse máis grandes”, unha concentración á que Galicia, como novena maior rexión láctea europea, non é allea nos últimos anos.
Así o explicou nunha entrevista para Europa Press na que destacou que CoRural “é un proxecto que debe e pode dar visibilidade”, de forma que “pode axudar a que outras compañías cooperativas ou non cooperativas” queiran “dar valor”. “Por que non imos escoitalas?”, deixa claro.
“Seguimos sendo pequenos a nivel de Europa ou a nivel de España”, expón sobre a posibilidade de ampliar este grupo lácteo que está pendente de obter luz verde por parte de Competencia, aínda que Bretón mostrouse “convencido” de que esa autorización sairá adiante ao haber outras compañías máis grandes que operan en Galicia. Ocupará o terceiro posto tras Lactalis (con marcas como Puleva) e Capsa (Central Leiteira Asturiana e Larsa).
Bretón apuntou que, “máis que unha necesidade”, este é un proxecto de futuro das dúas compañías. Neste sentido remarcou que Leite Celta –que pertence ao grupo portugués Lactogal– leva 36 anos en Galicia (desde 1989), onde mantén sede social e a súa fábrica máis grande (Pontedeume), polo que achegará á unión o seu saber facer industrial e o “coñecemento” do mercado nacional. Mentres, Clun, unha cooperativa cuxa marca Feiraco ten case 70 anos, ofrece a materia prima e a “base” do gandeiro. “Cada unha das partes vai achegar o mellor de cada compañía”, sostén.
“Estánse concentrando todas as empresas, estáse concentrando a distribución”, di, nun contexto de “risco” de abandono da actividade por parte de gandeiros. “Necesitamos ter a capacidade de que se nos escoite”, afirma Javier Bretón.
Saída de produtores de Xallas de Leite Celta
“Non podemos dicir que a saída de leite de Xallas de Leite Celta fose algo positivo. Estariamos mentindo e sería por parte nosa de mal gusto”, afirma Bretón.
Sobre se a marcha de produtores de Xallas acelerou esta alianza, explicou que “fixo reflexionar” acerca de se adoptar outro “modelo”. “Seguramente axudounos a velo e buscar outras alternativas de futuro que entendemos que nos dá máis valor”.
CoRural contará con 1.400 produtores de leite, 800 persoas empregadas, oito plantas industriais, ao tempo que seguirá mantendo marcas independentes como Celta, Feiraco, Clesa, Únicla e A Vaquera.
En conxunto, suman un volume de negocio anual de 600 millóns de euros. Sobre proxección de aumento de facturación para o próximo ano, Javier Bretón subliñou que “este proxecto é para consolidar e crecer”.
Mellora nos prezos dos produtores
O futuro conselleiro delegado de CoRural cre que, “sen ningunha dúbida”, esta unión repercutirá en mellora de prezos que se paga aos gandeiros galegos do grupo polo seu leite.
Aínda que recoñeceu que o mercado lácteo é “difícil de acertar” en materia de prezos, aposta por “garantir ao gandeiro un contrato con máis tempo, con maior visibilidade”, á vez de “ser moi eficientes na transformación de valor”.
Bretón abogou por conseguir esa eficiencia “en toda a cadea de industrialización, loxística, para chegar ao consumidor sendo un dos mellores produtos a un prezo competitivo”. “Non estou dicindo máis barato, digo competitivo”, remarca.
Novos produtos
De cara ao futuro, o director xeral de Leite Celta augurou que o novo grupo buscará “potenciar outra gama de produtos dentro das propias marcas comerciais”.
En liña destacou que esta mesma semana Celta recolleu un premio en Barcelona a produto do ano pola súa leite +Proteína. “Ese é o camiño onde este grupo vai ter que estar, moi aliñado coas tendencias do mercado”, asegura.
“Estamos seguros que podemos dar unha valorización desde a industrialización a novas referencias, a novos proxectos, a impulsar dentro das mesmas marcas unha diversidade de produto, iogures, queixos…”.
En un momento de caída de consumo de leite anual de “entre un 1% e 2%”, indicou as oportunidades que supoñen produtos como o queixo que si que vai á alza, para o cal se debe “adecuar a gama de produtos” e mellorar capacidade de resposta.
“Aspiración histórica”
“Levo no sector algo máis de 30 anos e o gran grupo lácteo levo escoitándoo desde que eu comecei no sector”, lembrou Bretón. “Vamos tentar sacar adiante un proxecto que leva 30 anos cociñándose”, resalta.
Así, considerou que era unha “cuestión de responsabilidade dotar a Galicia dese gran grupo galego”. Espera que poida verse como “un espello para outras compañías” que “crean que poden dar valor a este tema”.
“Este grupo vai converternos no primeiro grupo lácteo galego con capital galego, e iso non ten dúbida a día de hoxe”. Unha “aspiración histórica” que confía en “sacar adiante”.
Respecto diso, agradece a “boa acollida” que tiveron por parte do presidente da Xunta, Alfonso Rueda, e a conselleira do Medio Rural, María José Gómez, un proxecto sobre o cal se mostraron “ilusionados”