Inditex traduce Zara a números: o Supremo avala o rexistro da marca 26 1 18 1

A Sala do Civil considera que a serie de números pode operar como unha marca distintiva xa que "non se pode descartar que un consumidor medio identifique facilmente" os signos con Zara.

Vista del logo de Zara en una tienda de Madrid / Europa Press

Vista del logo de Zara en una tienda de Madrid / Europa Press

Inditex gaña outra batalla de marcas. Aínda que desta vez non é para vetar a ningún imitador, senón para rexistrar unha súa. A Sala de lo Civil do Tribunal Supremo deu a razón á multinacional de Amancio Ortega e avalou que poida usar como marca identificativa de Zara a serie de números 26 1 18 1.

En un fallo de finais de setembro de 2025, o Supremo revoga a sentenza da Audiencia Provincial de Madrid que denegaba a petición de Zara e avalaba a negativa Oficina Española de Patentes e Marcas. Agora, o alto tribunal estima o recurso de casación interposto por Inditex.

A Oficina de Patentes e Marcas aducía que esta serie numérica “carecía da distintividade suficiente como para ser rexistrado como marca“, cuestión que recollía a Audiencia de Madrid na súa decisión. Con todo, o Supremo considera que “a Audiencia Provincial, implicitamente, guiouse por un criterio restrinxido de distintividade das marcas numéricas que vai máis alá do previsto na lexislación comunitaria e nacional e na súa interpretación polo Tribunal de Xustiza”.

A posición do Supremo

Deste xeito, os maxistrados respaldan a posición da multinacional galega porque “a Lei de Marcas, en sintonía coas Directivas sobre Marcas e o Regulamento da Marca da Unión Europea, admite as marcas consistentes en cifras”. Este número correspóndese coas letras de Zara no alfabeto anglosaxón, onde a ‘Z’ ocupa o lugar 26; a ‘A’, o 1; e a ‘R’, o posto 18.

“E como queira que resulta notorio que a marca Zara ten gran significación dentro do grupo de empresas solicitante, non pode descartarse en absoluto que un consumidor medio identifique facilmente os produtos marcados co signo numérico co seu orixe empresarial”, expón o Supremo. “Tampouco pode afirmarse concluíntemente que a posición (orde) dos números impida ao signo ser retido mentalmente polo consumidor, sobre todo se reparamos en que realmente son catro números e un deles repítese (vinte e seis, un, dezoito, un)”, engade os fundamentos do fallo. Deste xeito, conclúe esta batalla legal de Inditex e a Sala de lo Civil do Tribunal Supremo ordena o rexistro de marca.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta