O Goberno arrefría as expectativas sobre o rescate da AP-9: «Ten unha enorme complexidade»

O secretario de Estado de Transportes, José Antonio Santano, afirmou que calquera operación de rescate ten "implicacións xurídicas e económicas milmillonarias" e lembra que "os que rescatan non son os gobernos senón os cidadáns".

Recorrido de la AP-9 a su paso por el Puente de Rande

Recorrido de la AP-9 a su paso por el Puente de Rande

José Antonio Santano, secretario de Estado de Transportes e Mobilidade Sostible, destacou este luns a complexidade económica e xurídica do rescate das autoestradas AP-9, en Galicia, e a AP-66, que conecta o Principado de Asturias con León.

A Comisión Europea emitiu este verán un ditame no que argumentaba que non se respectaran a normativa comunitaria á hora de ampliar a concesión das autoestradas, documento ao que o ministerio capitaneado por Óscar Puente decidiu presentar alegacións “en defensa do interese xeral”.

“Nós chegamos ao ministerio cunha situación de feito xa producida”, apuntou Santano mentres sinalou sentirse “molesto” co PP posto que é o partido responsable de ter ampliado as concesións.

Neste sentido lembrou que terían finalizado de “forma natural” en 2021 e 2023, pero foron prorrogadas. “O natural sería que nese momento eses peaxes terminaran”, manifestou, reclamando “humildade” e “petición de desculpas” aos políticos do PP que agora critican o peaxe.

Complexidade do rescate

O secretario de Estado insistiu en que calquera operación de rescate ten “implicacións xurídicas e económicas millonarias”. Ademais, enfatizou que “quen rescata non son os gobernos, son os cidadáns e as cidadás”, subliñando que o custo sairía dos petos da poboación.

Tras participar nun acto en Asturias e Cantabria e a preguntas dos xornalistas, Santano foi preguntado por se sería máis positivo rescatar os peaxes ou intensificar o sistema de bonificacións, e respondeu comparando a situación cunha hipoteca, plantexando a disxuntiva de cancelala ou seguir pagándoa.

“É evidente que se un suma as cantidades, a hipoteca sae máis cara. Pero, ten vostede o diñeiro hoxe para pagar a hipoteca?”, cuestionou.

O secretario de Estado explicou que as concesións teñen un período vixente por varios anos aínda, con contratos complexos nos que participaron investidores de diversas procedencias. “Modificar ou rescindir iso ten unha enorme complexidade”, manifestou.

Destacou que o Goberno mantén aberta a súa relación coa Comisión Europea e realizou alegacións ao respecto. “Seguimos traballando defendendo neste momento o interese xeral”, subliñou.

Santano pediu prudencia e comprensión ante a complexidade do proceso. “Temos que ser conscientes de que as cousas son complexas, que son complicadas”, indicou, deixando entrever que o camiño para resolver a situación das autoestradas non concluíu.

O representante gobernamental evitou dar detalles concretos sobre un posible rescate, centrándose en explicar as dificultades económicas e xurídicas do proceso. “É moi difícil calibrar o impacto económico”, recoñeceu.

Negociacións coa Comisión

Finalmente, deixou a porta aberta a futuras negociacións coa Comisión Europea e análises, sen comprometerse con unha solución inmediata. “Este camiño non rematou”, concluíu, mostrando a postura cautelosa do Goberno ante esta complexa situación.

A Comisión Europea, no marco dun paquete de procedementos de infracción, decidiu en xullo emitir un ditame motivado no que solicitaba a España que respecte as normas da UE en materia de contratación pública, en particular respecto aos contratos de concesión.

España ampliou a duración das concesións das autoestradas AP-9 e AP-66 (Huerna) a vintecinco e vintenove anos, respectivamente, e máis adiante vendeu as dúas empresas concesionarias sen iniciar procedementos de licitación previos nin publicar un anuncio á escala da UE.

A Comisión explicaba que, en virtude da Directiva 93/37/CEE (aplicable naquel momento) e dos principios de igualdade de trato e transparencia que subxacen ás normas da UE en materia de contratación pública, estas ampliacións constitúen modificacións substanciais equivalentes á adxudicación de novos contratos de concesión e, polo tanto, requiren un procedemento de licitación.

A Comisión enviou un ditame motivado a España, e deulle dous meses para responder e adoptar as medidas necesarias. O ministerio de Transportes respondeu plantexando alegacións, de forma que os peaxes seguen vixentes.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Deixa unha resposta