Os peaxes máis baratos de España están en Galicia (pero non é pola AP-9)
Un informe de Automobilistas Europeos Asociados revela que as autoestradas que conectan A Coruña con Carballo e Puxeiros con Baiona (ambas en mans de Autoestradas de Galicia) contan co prezo por quilómetro máis reducido de toda España.

Imagen de la autopista A Coruña-Carballo (AG-55)
Automovilistas Europeos Asociados (AEA) puxo números aos peaxes cobrados por circular ao longo das autoestradas das distintas comunidades autónomas. De acordo ao estudo elaborado por esta organización que se centra na defensa dos condutores, as autoestradas con peaxes máis caros atópanse tanto en País Vasco como en Cataluña, onde conducir por algúns tramos custa ata 50 céntimos por quilómetro, mentres que os máis baratos están en Galicia, desde só 6 céntimos.
O informe salienta diferenzas tarifarias de ata un 830%, en función de onde e a que hora se circule. Desta forma, o peaxe máis caro de España atópase nos Túneles de Artxanda, nas inmediacións de Bilbao, que ten un tramo de 3 quilómetros e o seu custo ascende a 50 céntimos por quilómetro percorrido.
Despois sitúase o túnel do Cadí (47 céntimos), o de Vallvidrera (30 céntimos), a autoestrada de San Cugat a Manresa (29 céntimos) ou a autoestrada de Castelldefels a El Vendrell (23 céntimos), todas elas en Cataluña. Con todo, existen bonificacións que baixan eses prezos.
Pola contra, entre os peaxes máis baratos atópanse os do tramo Puxeiros a Baiona, en Pontevedra (6 céntimos), ou o de A Coruña-Carballo (7 céntimos), ambos en Galicia, de titularidade autonómica e controlados por Autoestradas de Galicia (filial de Itínere).
Tamén destaca o de Arrigorriaga-Santurtzi (Vizcaya) ou a circunvalación de Alicante, por 10 céntimos, aínda que neste último caso está bonificada polo Goberno e é gratuíta. Por outra banda, o informe de AEA destaca que en 9 das 32 autoestradas de peaxe os prezos encaréncense nos horarios de maior afluencia de tráfico, establecéndose importantes diferenzas en función do día, a hora ou o mes do ano no que se utilice a infraestrutura.
Así, un automovilista que circule de madrugada (entre as 23.00 e as 07.00 horas) pola AP-71, no tramo León-Astorga, pagará case tres veces menos que nas dezaseis horas restantes do día.
Tamén hai autoestradas que fixan as súas tarifas en función da tempada de utilización, de forma similar ao que ocorre co prezo dos hoteis. Así, durante os meses de xuño a setembro e na Semana Santa, utilizar a AP-7 desde Alicante a Cartagena custa un 76,3% máis que o resto do ano, o mesmo que ocorre na AP-7 desde Málaga a Estepona, na que o recargo por tempada alta supera o 62,5% da tarifa normal.
Fronte a iso, hai autoestradas (as que están en mans do Estado) que son gratuítas pola noite: AP-7 (Cartagena-Vera), AP-7 (Circunvalación de Alicante), R-2 (Madrid-Guadalajara), R-3 (Madrid-Arganda), R-4 (Madrid-Toledo), R-5 (Madrid-Navalcarnero), M-12 (Aeroporto de Barajas), AP-36 (Ocaña-La Roda) e AP-42 (Madrid-Toledo), ou con bonificacións se se pagan con dispositivos electrónicos (Vía T).
Os peaxes da AP-8 (Arrigorriaga-Santurtzi) e dos túneles de Artxanda tamén son gratuítos pola noite.