ESG, no centro da estratexia empresarial

Agora, o importante non é gañar cartos, senón como se gañan os cartas e que fan as empresas por preservar o planeta e mellorar a vida dos cidadáns

ESG, en el centro de la estrategia empresarial

ESG, en el centro de la estrategia empresarial

OAtlas Galego da Empresa Comprometida (AGEC) nace en 2020 co obxectivo de poñer en valor o compromiso das principais empresas galegas co medio ambiente, o medio ambiente, o bo goberno e as persoas, ademais de ser a contribución da Economía Dixital Galicia a mellorar a reputación das empresas que participaron no estudo.

A evolución da economía e da sociedade nestes tres anos confirmaron a relevancia deste estudo. Neste curto período de tempo, as empresas tiveron que afrontar unha pandemia provocada polo Covid-19 e unha nova guerra en territorio europeo, ambas con claras repercusións na economía mundial.

Porén, a pesar das emerxencias e novas incertezas, consumidores, grupos de interese e sociedade en xeral mantiveron intactos os seus principios e valores que demandan un maior compromiso das empresas na loita contra o cambio climático, co medio ambiente, as persoas e o bo goberno. Agora, o importante non é gañar cartos senón como se gañan os cartos e que fan as empresas para preservar o planeta e mellorar a vida dos cidadáns.

O camiño trazado pola Axenda 2030 é irreversible e a viaxe está chea de fitos que deben cumprir as empresas e a sociedade no seu conxunto. Unha delas é a obriga de presentar a información sobre sustentabilidade co mesmo rigor e independencia que a información financeira, para que sexa comparable, medible e accesible para os cidadáns e grupos de interese, o que suporá unha maior transparencia na xestión empresarial tal e como establece a Directiva . UE) 2022/2464 do Parlamento Europeo e do Consello 1 .

O obxectivo é contribuír a unha mellor supervisión do comportamento empresarial de acordo cos criterios ESG (Compromiso Ambiental, Social e de Bo Goberno, en inglés). Para iso, deberán incorporar aos seus equipos directivos a un responsable con capacidade para ordenar, supervisar e garantir que os plans de negocio respecten e cumpran os criterios ESG, posto que se xoga a construción da reputación e da marca da empresa.

Este novo responsable será quen estableza, de acordo co comité de dirección, as prioridades e estratexias para avanzar no cumprimento dos criterios ASG. Debes xestionar con visión global e non centrarte nun só aspecto, aínda que debes priorizar en que parte fai maior énfase segundo o sector no que opera a empresa. Nalgúns casos, o bo goberno é máis relevante; noutros, o aspecto ambiental; e noutros, compromiso social.

A análise do Atlas ao longo destes anos permítenos ver a evolución de 32 empresas que participaron en todas as edicións e extraer algunhas conclusións que confirman a relevancia de xestionar empresas con criterios ESG. En primeiro lugar, estas 32 empresas mostraron unha gran capacidade de resiliencia durante a pandemia (2020) e unha gran capacidade de recuperación en 2021 (+27,7%) que lles permitiu superar o volume de negocio de 2019. En segundo lugar, a maioría das empresas participantes en todas edicións obtiveron boas puntuacións nas distintas categorías do Atlas, cunha evolución progresiva ano tras ano. O que leva á conclusión de que unha xestión responsable e comprometida repercute positivamente na conta de resultados.

Por outra banda, algunhas das empresas que declinaron formar parte da AGEC alegaron “dificultades” para obter os datos. Outro dos motivos aducidos é o medo aos “malos resultados” e o consecuente dano reputacional. Sen dúbida, é o recoñecemento da importancia de aplicar os criterios ASG na xestión da empresa, de forma coordinada e que permita dispor de toda a información e con criterios comparables e medibles por organizacións independentes.

1 Directiva (UE) 2022/2464 do Parlamento Europeo e do Consello, do 14 de decembro de 2022, pola que se modifica o Regulamento (UE) nº 537/2014, a Directiva 2004/109/CE, a Directiva 2006/43/CE e a Directiva 2013/34/UE, no que se refire á presentación de información de sustentabilidade por parte das empresas.

Virgilio Costas

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Ahora en portada