La firma valenciana en la qual confia Bukele s’adjudica l’auditoria del Nou Mestalla de Peter Lim.

Aquesta enginyeria valenciana comptarà amb un termini màxim de tres mesos per a auditar el cost econòmic definitiu del nou estadi valencianista.

Nuevo Mestalla en Valencia

Nou Mestalla a València

L’Ajuntament de María José Catalá ha adjudicat a l’enginyeria valenciana Vielca Enginyers, que recentment s’ha fet amb el contracte per al disseny d’una de les majors infraestructures de Centreamèrica a El Salvador de Nayib Bukele, l’auditoria sobre el cost del projecte del Nou Mestalla presentat per el València CF de Peter Lim, que hauria d’iniciar les seues obres aquest pròxim mes de gener.

Així ho han confirmat fonts coneixedores del contracte a Economia Digital, que han explicat que Catalá ha confiat en Vielca Enginyers perquè la companyia dirigida per Vicente Candela era l’única amb “capacitat real” per a dur a terme aquest treball pel seu tamany i el seu caràcter multidisciplinari, ja que té divisió d’arquitectura, d’enginyeria civil, d’industrials i de medi ambient.

El contracte licitat per l’Ajuntament té un import de 15.000 euros més IVA i l’equip de Vielca Enginyers ja s’ha posat a treballar i a conformar l’equip que va a dur a terme aquesta auditoria del Nou Mestalla, donat que compta amb un termini màxim de tres mesos per a realitzar aquesta avaluació de costos.

A finals del mes d’octubre, l’Ajuntament de València va impulsar la tramitació d’aquest contracte de serveis per a l’auditoria externa que valore el cost final del nou estadi del València C.F amb la invitació a cinc empreses d’enginyeria i arquitectura, de reconegut prestigi a la ciutat.

Aquestes companyies, que en cas d’estar interessades havien de presentar ofertes per a la realització de l’estudi sobre el Nou Mestalla foren, segons va poder confirmar aquest diari: IDOM, Gecival, Leing, Vielca Enginyers i CPS.

Vista aèria del Nou Mestalla
Vista general del Nou Mestalla. EFE/Kai Försterling

Les empreses convidades que presentaren ofertes havien d’acreditar experiència en treballs de redacció de projectes d’instal·lacions esportives i infraestructures públiques en general. A més, a aquesta contractació de serveis de l’auditoria podia presentar oferta qualsevol altra empresa interessada una vegada es fera pública en el perfil del contractant de l’Ajuntament de València.

Finalment ha sigut Vielca Enginyers l’elegida. Una firma amb treballs a nivell internacional que recentment, en consorci amb l’empresa brasilera Geométrica Engenharia de Projetos, ha desenvolupat el disseny del pont d’Apopa, a El Salvador.

Es tracta d’un dels majors ponts atirantats del país centreamericà presidit per Nayib Bukele, amb 400 metres de longitud total, dels quals 320 són a través d’un pont atirantat amb piles de diamant de més de 85 metres d’altura sobre el riu Las Cañas, que el converteix en una de les obres d’enginyeria més complexes.

L’últim esbós del Nou Mestalla

L’adjudicació d’aquest contracte per a l’auditoria dels costos del nou coliseu valencianista arriba després que el club del qual és propietari Peter Lim presentara el passat 11 d’octubre el projecte d’execució del Nou Mestalla, pas necessari per a reactivar les obres abans de mitjans d’aquest pròxim mes de gener.

Segons va poder confirmar aquest diari de fonts coneixedores del pla presentat, l’últim projecte de Nou Mestalla traslladat al consistori dirigit per María José Catalá comptarà amb 70.044 localitats, tal com estava previst i malgrat les elucubracions existents sobre una possible reducció de l’aforament.

A més, les mateixes fonts van explicar a Economia Digital que el nou estadi valencianista no serà completament tancat, com per exemple és el cas del nou Bernabéu, però sí asseguren que cobrirà «el 100% de les localitats».

El València CF té previst a més, segons detallaren aquestes fonts a Economia Digital, fer una presentació oficial amb els renders i el disseny definitiu del nou estadi abans del reinici de les obres, pel que hauria d’ocórrer en aquestes pròximes setmanes.

A més, van especificar que el projecte no presenta modificacions massa substancials respecte a l’últim esbós, donat que això suposaria l’obligació de demanar una nova llicència i reiniciar aquest procés. Comptarà, això sí, amb terrasses obertes a l’exterior, semblants a les de l’actual coliseu valencianista.

D’aquesta manera, arranca el compte enrere definitiu per a veure si les màquines tornen a entrar a un estadi que va iniciar les seues obres l’any 2007, fa ja quasi 18 anys.

Historias como esta, en su bandeja de entrada cada mañana.

O apúntese a nuestro  canal de Whatsapp

Leave a Reply

Ahora en portada

SUSCRÍBETE A ECONOMÍA DIGITAL

Regístrate con tu email y recibe de forma totalmente gratuita las mejores informaciones de ECONOMÍA DIGITAL antes que el resto

También en nuestro canal de Whatsapp