Baleària impulsa el transport refrigerat: les fruites i hortalisses són el 25% de la seua càrrega, amb les Balears i el Marroc com a principals mercats.
La naviliera de Dénia, que estarà present a Fruit Attraction, ha augmentat més d'un 10% el transport de mercaderies en el global de les seues rutes.

Descarga de un buque de Baleària
Els productes refrigerats, com a fruites i hortalisses, representen el 25% de la càrrega que transporta Baleària, un volum que consolida a la naviliera com un actor clau en la distribució logística d’aliments frescos i peribles als territoris on opera.
En aquest context, la companyia participa un any més amb estand propi en Fruit Attraction, la fira internacional de referència per al sector hortofructícola, on mostrarà la seva experiència en el transport marítim de càrrega frigorífica per a distribuir fruites i hortalisses amb màxima puntualitat i frescor.
La càrrega refrigerada representa el percentatge més important per tipologia de mercaderies de Baleària, que varia segons les rutes. A les Balears, el seu principal mercat, la càrrega que requereix fred representa el 35%, mentre que a Marruecos representa el 25%.
“El Fruit Attraction és l’aparador idoni per a reforçar el nostre compromís amb el sector agroalimentari i demostrar que Baleària és un soci logístic fonamental per a qui necessita fiabilitat en el transport de peribles”, ha destacat Maximiliano Bermejo, director de Càrrega de Baleària.
“La nostra flota està adaptada per a qui necessita rapidesa i fiabilitat, valors clau per a maximitzar l’eficiència en el transport de peribles”, ha afegit.
En termes globals, Baleària ha registrat un increment del 11% en el moviment de mercaderies totals entre gener i agost de 2025 respecte al mateix període de l’any anterior. Les Balears es mantenen com el seu mercat principal, seguit de les connexions amb Marruecos i a Algèria, on la càrrega també s’ha incrementat gràcies a l’obertura de les noves línies a Algers i Orà desde Barcelona.
En el context del Fruit Attraction, la naviliera mantindrà reunions amb operadors logístics i empreses del sector, i presentarà els seus projectes d’innovació i sostenibilitat, orientats a reduir la petjada de carboni en el transport marítim de productes frescos.